Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف رهبری بازار خودروی ایران، برنامه ریزی كرده تا سال 2017 سالانه یك محصول جدید و دو فیس لیفت را به بازار عرضه كند. پس از این سال نیز تولید ده محصول در هشت سال منتهی به 2025 میلادی هدف‌گذاری شده و در دستور كار قرار گرفته است.     
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو، مهندس هاشم یكه زارع در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ضمن بیان این مطلب، اظهار كرد: ظرفیت تولید این گروه بالغ بر850 هزار دستگاه خودرو در سال است و این پتانسیل بسیار مطلوبی در اختیار ما قرار داده تا ضمن حركت باشتاب به سمت توسعه كمی و كیفی در تولید، با عرضه محصولات متنوع و جدید رهبری بازار ایران را نیز در اختیار داشته باشیم.
 
وی در ادامه به تشریح و تبیین استراتژی‌های گروه صنعتی ایران خودرو پرداخت و گفت: ما می‌خواهیم تا سال 2017 میلادی سالانه یك محصول جدید و دو فیس‌لیفت را به بازار عرضه كنیم. در این هدف‌گذاری، سهم صادرات محصولات از كل تولید 30 درصد در نظر گرفته شده و عرضه محصولات جدید با پلاتفرم‌های دارای تكنولوژی مدرن نیز در شمار اولویت‌های ما قرار دارد.
 
به گفته یكه زارع «همكاری با خودروسازان مطرح جهانی برای تولید خودرو جدید»، «بهبود بهره وری و كیفیت در حد كلاس جهانی» و «به‌كارگیری توان برون‌سپاری برای رسیدن به كیفیت جهانی با قیمت رقابتی» از اهداف و برنامه‌هایی است كه ایران خودرو تا سال 2017 در زمینه همكاری با خودروسازان جهانی دنبال می‌كند.
 
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در زمینه همكاری با خودروسازان، قطعه‌سازان و ارائه‌كنندگان خدمات فنی-مهندسی جهانی فضای بسیار مناسبی در ایران خودرو فراهم است، چرا كه این گروه به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه برنامه‌ریزی كرده كه در فاصله سال‌های 2017 تا 2025 میلادی ده محصول را از طریق توسعه دو پلاتفرم جدید به بازار عرضه كند.
 
یكه‌زارع ادامه داد: ایران خودرو توسعه قوای محركه و موتور دیزلی و موتورهایی با میزان آلایندگی و مصرف كم و البته تكنولوژی بالا را نیز در دستور كار قرار داده است كه فعالان صنعت خودروی دنیا در این بخش نیز می‌توانند با این خودروساز ایرانی همكاری داشته باشند.
 
وی طراحی و توسعه خودروهای هیبریدی و تاسیس مراكز تحقیق و توسعه مشترك را نیز از برنامه‌های دیگر ایران خودرو تا سال 2025 ذكر كرد و گفت: ما در این زمینه‌ها آمادگی داریم تا با شركای خارجی همكاری كنیم، ضمن اینكه ایران خودرو می تواند سایت‌های موجود را به تولید محصولات هر یك از شركای استراتژیك خود اختصاص داده و شبكه خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شركا را نیز ایجاد كند.
 
یکه زارع فضای قبلی همکاری شرکای خارجی با خودروسازان ایرانی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: صنعت خودرو و قطعه سازی ایران توان و آمادگی کاملی را برای همکاری و مشارکت با شرکت‌های خودروساز جهان دارد اما رویکرد ما کاملا با گذشته فرق کرده و مونتاژکاری فضای مطلوب ما نیست.
 
مدیرعامل ایران خودرو در ادامه قابلیت‌ها و توان‌مندی‌های این خودروساز برای تحقق برنامه های هدفگذاری شده را برای مهمانان داخلی و خارجی همایش بین‌المللی صنعت خودرو برشمرد و گفت: شركت ساپكو به عنوان مسوول راهبری شبكه زنجیره تامین ایران خودرو در سال گذشته بیش از 300 قرارداد همكاری بین‌الملل داشته كه از این تعداد 168 مورد از نوع تحت لیسانس و 65 مورد از نوع JV و 39 مورد از نوع خدمات فنی بوده است.
 
یكه زارع با بیان اینكه ایران خودرو از سال 2005 تا 2012 درمجموع 222 هزار دستگاه خودرو به بازارهای هدف خارجی صادر كرده، عراق، سوریه و روسیه را سه بازار مهم صادراتی این شركت ذكر كرد و افزود: در حال حاضر 779 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در سرتاسر ایران و حدود 140 نمایندگی برون مرزی هم در بازارهای صادراتی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو را پشتیبانی می كنند.
 
وی زنجیره ارزش خودروسازی در گروه صنعتی ایران خودرو را نیز كامل و مترقی توصیف كرد و گفت: شركت تام برای صنعتی سازی و تجهیز خطوط تولیدی، شركت ساپكو برای مدیریت تامین قطعات و مجموعه های خودرو، شركت ایپكو برای طراحی و توسعه قوای محركه، مركز توسعه محصولات جدید برای طراحی و توسعه محصول، شركت ایران خودرو برای تولید خودرو سواری و ایران خودرو دیزل برای تولید خودروهای تجاری، شركت ایساكو برای مدیریت شبكه خدمات پس از فروش خودروهای سبک و شرکت گواه برای خدمات پس از فروش خودروهای تجاری مجموعه‌ای كاملی را در زنجیره ارزش خودروسازی تشكیل داده‌اند.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مجموع دارایی‌های این شركت در سال 2012 را بیش از 12 میلیارد دلار اعلام كرد و افزود: در حدود 83 درصد تولیدات این گروه صنعتی در سال گذشته خودروی سواری و 16درصد هم وانت سبک بوده است. ضمن این‌كه این شركت به عنوان رهبر بازار ایران، در سال 2012 حدود 49 درصد از سهم بازار ایران را در اختیار داشته و از لحاظ حجم تولید در بین خودروسازان مطرح جهانی در جایگاه 23 جهانی قرار دارد.
 
یكه زارع در ادامه به ارایه آماری از تجربه همكاری ایران خودرو با شركت پژو پرداخت و اظهار كرد: از سال 1990 ایران خودرو با پژو همكاری داشته كه تاكنون بیش از 500 هزار دستگاه در سال برای تولید محصولات پژو ظرفیت سازی شده است.
 
وی با بیان این‌كه ماحصل این همكاری 23 ساله، تولید تجمعی بیش از 3 میلیون و 600 هزار دستگاه با برند پژو بوده است، افزود: این عدد حدود 47درصد از سبد تولید ایران خودرو را تشكیل داده است. همچنین در سال 2004 و با همکاری پژو، شركت ایران خودرو با صرف 130 میلیون دلار هزینه، خودرو 206 سدان را طراحی و تولید كرد.
 
به گفته یكه زارع بررسی سهم تولید محصولات شرکت ایران خودرو نسبت به حجم تولید سالانه شرکت پژو نشان دهنده افزایش این سهم از 13درصد در سال 2006 به 21درصد در سال 2011 است.
 
وی به تجربه دیگری در زمینه همكاری ایران خودرو با خودروسازان جهانی نیز اشاره كرد و گفت: در سال 2004 یك شركت JV تحت نام رنو پارس در ایران تشكیل شد كه 51 درصد از سهام آن به شركت رنو و مابقی بین دو شركت ایران خودرو و سایپا تقسیم شده است. كل سرمایه گذاری صورت گرفته برای این JV  در حدود750 میلیون یورو و ظرفیت تولیدی 240 هزار دستگاه در سال است.
 
وی در خصوص شرایط حال حاضر گروه خودروسازی ایران خودرو نیز گفت: متوسط تولید در دو ماه اخیر در این شرکت از هزار دستگاه به 1530 دستگاه رسیده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدف‌گذاری کرده‌ایم در پایان سال این میزان تولید را به 1700دستگاه برسانیم. یكه زارع در پایان از حاضران در این همایش دعوت كرد تا فردا – یكشنبه – در برنامه بازدید از سایت تهران گروه صنعتی ایران خودرو شركت كنند.
 
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه مهم‌ترین مساله در صنعت خودرو، تعریف و تدوین یک استراتژی واقعی است، افزود: چراغ‌های مرکز تحقیقات ایران خودرو روشن‌تر و نیروهای آن فعال‌تر خواهند شد اما از مهندسان جوان می‌خواهم تا با متخصصان باتجربه این حوزه شرکت‌ های خصوصی ایجاد کنند تا ما بتوانیم کارهای تحقیقاتی در ایران خودرو را به آنها سپرده و به کارهای تخصصی بپردازیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24