دنیای اقتصاد / بازار خودروهای وارداتی نیز این روزها دستخوش تصمیمات ناگهانی و فی البداهه مسوولان شده است. آخرین تصمیم در مورد بازار این دست خودروها، آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سیسی بود که به ناگهان حدود 12 هزار خودروی پرمصرف را وارد بازار کرد. یک سال قبل دولت در مصوبهای واردات خودروهای خارجی با حجم موتور بیشتر از 2500 سیسی را ممنوع اعلام کرد.
با این حال این ممنوعیت باعث جلوگیری از ورود این خودروها به گمرکات کشور نشد و در نهایت نیز دولت مجوز ترخیص آنها را صادر کرد، هر چند برخی از کارشناسان معتقدند که ورود این خودروها منجر به شکسته شدن قیمتها در بازار خودرو میشود؛ اما نه تنها خبری از کاهش قیمتها نیست؛ بلکه واردکنندگان در غیاب دستگاههای نظارتی هر طور که بخواهند با مشتریان رفتار میکنند. در حال حاضر بسیاری از شرکتهای وارد کننده اقدام به پیش فروش خودرو و متعاقب آن دریافت هزینههای هنگفتی از مشتریان کردهاند.
در همین حال برخی از شنیدهها حکایت از آن دارد که شرکتهای مذکور با پولهای دریافتی از مشتریان اقدام به واردات خودرو کردند و این درحالی است که خودروهای وارداتی را به جای تحویل به مشتریان با قیمتهای هنگفتی وارد بازار میکنند. در این زمینه یک کارشناس خودروهای وارداتی به خبرنگار ما میگوید که هم اکنون برخی از واردکنندگان از تحویل خودروهای ثبتنامی مشتریان امتناع میکنند، حال آنکه همین خودروها به وفور و با قیمتهای بالا در بازار یافت میشود. وی تاکید میکند که فاصله قیمتی زیادی که در شرایط فعلی میان خودروهای تحویلی و خودروهای موجود در بازار دیده میشود، از همین مساله نشات میگیرد.
در این زمینه برخی از متقاضیان خودروهای وارداتی که اقدام به پیش خرید این دست خودروها کردهاند طی تماس با دفتر روزنامه از عدم تحویل خودرو ثبتنامی خود شکایت و عنوان میکنند که برخی از واردکنندگان از تحویل خودروی ثبتنامی امتناع میکنند، حال آنکه به بهانه تحویل خودروی 2014 خواستار هزینهای اضافی آن هم برخلاف خواست مشتریان هستند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.