Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس كمیسیون كشاورزی اتاق ایران با تاكید بر اینكه تجارت منصفانه در بخش كشاورزی كشور وجود ندارد، اظهار كرد : زمینه های تحقق تجارت منصفانه در بستر بورس كالای ایران امكان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شركت بورس كالای ایران، « دكتر شمسعلی هادیزاده معلم» در بازدید از غرفه این بورس در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته با بیان اینكه فرهنگ كشاورزی ما مبتنی بر كاشت، داشت و برداشت است،اعلام كرد: ما باید این فرهنگ را به كاشت، داشت، برداشت و سفره تبدیل كنیم و این كار با كمك بورس كالای ایران به سهولت و سرعت امكان پذیر است.

وی تصریح كرد : ما تنها جایی هستیم كه وقتی محصول كشاورزی زیاد می شود، كشاورزمان ناراحت می شود، چون كشاورز بازار ندارد و انبارهای استاندارد نیز محدود است و لذا در این قبیل شرایط مجبور می شود قیمتش را پایین بیاورد، پس طبیعی است كه از افزایش تولید ناراحت شود.

 رییس كمیسیون كشاورزی اتاق ایران افزود : حل این دغدغه كشاورز در ساماندهی بخش تجارت كشاورزی می باشد و یقینا بورس كالا می تواند بخش مهمی از این دغدغه را با ساماندهی بازار محصولات كشاورزی و پر كردن فاصله بین كشاورز و مصرف كننده و ایجاد زمینه كشف قیمت منصفانه محصولات، فراهم كند.

«دكتر معلم» توضیح داد : بورس كالا با فراهم كردن زمینه كشف نرخ منصفانه و كمك به ایجاد شبكه های انبارداری مناسب می تواند بهترین شرایط را برای تولید كننده، كشاورز و فعال بازار كشاورزی در جهت قیمت عادلانه، نگهداری محصول و حتی صادرات ایجاد كند.

رییس كمیسیون كشاورزی اتاق ایران در پایان اعلام كرد : این كمیسیون از وزارت جهاد كشاورزی درخواست كرده است كه برنامه ای را برای آینده كشاورزی و رسیدن منافع حاصل از فروش محصولات به تولیدكننده اصلی و كشاورزان تدوین كند و ما معتقدیم بورس كالا با سازوكارهایی كه دارد می تواند شرایط را برای تحقق این اهداف و برنامه ها و رسیدن سود منصفانه به تولیدكننده واقعی ایجاد كند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24