Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مدیرعامل هما به فراهم شدن زیرساخت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در این ایرلاین و تحقیق هیئت بازرگانی هما درباره آزادسازی اشاره کرد و گفت: با محوریت ایران‌ایر و همکاری متخصصان دیگر ایرلاین‌ها گزارشی مفصل تهیه و برای آخوندی ارسال شد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با فارس درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: اجرای قانون آزادسازی و موضوع آزاد شدن نرخ‌ها به خصوص قیمت‌های حمل و نقل، جزء اهداف قانون برنامه است.

وی با بیان اینکه آزادسازی نرخ در حوزه حمل و نقل هوایی به صراحت در برنامه پنجم لحاظ شده است، اضافه کرد: در این قانون بر متنوع سازی نرخ‌ها در سال اول برنامه و آزادسازی در سال سوم برنامه پنجم تأکید شده است.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی نیز از ابتدا بر این موضوع تأکید داشت، گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه‌های خود را زمینه‌سازی برای اجرای مناسب این موضوع و عملیاتی کردن آن در نظر گرفته است.

پرورش ادامه داد: شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر زیرساخت‌های اجرای این قانون را در نرخ‌های خود فراهم کرده و بررسی فنی و بازرگانی برای اجرای نحوه آزادسازی انجام شده است.

* تهیه گزارش آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توسط بازرگانی ایران‌ایر و ارائه به آخوندی

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحقیقات گسترده هیئت کارشناسی بازرگانی هما در این‌باره، به تهیه گزارشی تخصصی توسط این هیئت اشاره کرد و گفت: این پروژه با محوریت ایران‌ایر و با استفاده از متخصصان سایر شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

پرورش اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت اجرای این قانون در هما فراهم است، ضمن آنکه در این‌باره‌ گزارش مفصلی به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: البته در این‌باره با رئیس سازمان هواپیمایی جلساتی برگزاری خواهیم کرد.

* هماهنگی با مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی نرخ بلیت

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه اجرای کامل پروژه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما زمان‌بر است، گفت: در این‌باره باید شرایط کاملاً فراهم باشد، ضمن آنکه در این راستا باید تعاملاتی نیز با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

پرورش اضافه کرد: موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما قطعاً‌ با همکاری ایرلاین‌ها، سازمان‌هواپیمایی کشوری‌، ستاد هدفمندی یارانه‌ها و مجلس شورای اسلامی، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

به گزارش فارس، ماده 161 قانون برنامه پنجم درباره حمل و نقل عنوان کرده که دولت مکلف است، تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع‌سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی در بخش بار و مسافر اقدام کند و سپس از ابتدای سال سوم که سال 1392 است، ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، قیمت خدمات فرودگاهی، شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط را واقعی ‌کند که این مورد تکلیف دولت برای انجام ماده 161 بند ب است.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی مشغول انجام زیرساخت‌های اولیه اجرای آزادسازی نرخ‌ها در بخش حمل و نقل است و اولین اخبار در این‌ زمینه هم از سوی نوریان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، عنوان شد، مبنی بر اینکه از نوروز 1393، قیمت‌ها بلیت در بخش حمل و نقل هوایی آزاد خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24