Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

درمعاملات هفته گذشته بورس تهران، حقیقی ها با حضور 60 درصدی در انجام معاملات، بیشترین حجم و ارزش معاملات را به آن خود ثبت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس با بیان مطلب فوق درباره ارزیابی خود از معاملات هفته منتهی به 21 آبان ماه، گفت: حضور حقیقی ها نسبت به حقوقی ها در معاملات هفته گذشته، نمایانگر رشد و ارتقاء جایگاه بازار سرمایه در بین مردم و سرمایه گذاران حقیقی است.

وی افزود: حذف معاملات گروهی (ددد) در بین سهامداران حقیقی اعتماد مضاعفی ایجاد کرد که پاسخ مثبت دست اندرکاران بازار سرمایه به درخواست های منطقی سرمایه گذاران بود.

صحرایی با اشاره به اینکه در هفته گذشته معاملات بلوکی کمی صورت گرفت، گفت: با وجود معاملات اندک بلوکی، این هفته بازار از نظر دفعه و حجم معامله پر گردش بود به طوریکه در طول هفته روزانه به طور میانگین 100 هزار دفعه معاملاتی انجام گرفته است.

معاون بازار شرکت بورس با بیان اینکه بازیگران اصلی هفته گذشته اشخاص حقیقی بودند، اظهار داشت: حضور پررنگ اشخاص حقیقی در انجام معاملات نشان از به ثمر نشستن زحمات چندین و چند ساله دست اندارکاران بازار سرمایه دارد.

صحرایی توضیح داد: حجم و ارزش معاملات در فاصله بین سالهای 84 و 85 تا امسال بسیار قابل توجه است. این رشد در سایه فرهنگ سازی، آموزش، تمرکز و توجه رسانه ها به بازار سرمایه، فراهم شدن زیر ساخت های توسعه ای از جمله نرم افزارهای لازم برای انجام معالات برخط محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: کارنامه فعلی دست اندارکاران بازار سرمایه برای آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مردم با بازار سرمایه و رشد بازار قابل دفاع است اما این بدین معنا نیست که کار تمام شده است و از این به بعد گامی برای برداشتن وجود ندارد بلکه برای ادامه روند فعلی طراحی و تهیه ابزارهایی با ریسک کمتر برای جذب حداکثری مردم ضروری است.

معاون بازار شرکت بورس گفت: باید برای جذب سرمایه های سرگردان و خرد خانگی ابزارهایی طراحی شود تا افرادی که از فرصت، دانش و ریسک پذیری کمتری برای انجام معاملات برخورداراند، بتوانند از این بازار بهره مند شوند.

صحرایی رشد بازار سرمایه را عاملی اثر گذار در توسعه اقتصاد ملی دانست و گفت: بازارهای ثانویه کمک شایانی به تأمین مالی شرکت ها می کند بنابراین بازار سرمایه فرصت های بسیاری از جمله کاهش نقدینگی، جذب سرمایه های خرد و کلان در مسیر تولید ملی و در نتیجه رشد و توسعه تولید ناخالص داخلی ایجاد می کند.

وی در پایان با اشاره به فضای دوگانه خوش بینی و بدبینی سرمایه گذاران در هفته گذشته گفت: در مجموع، ابتدای هفته فضای بازار بین سرمایه گذاران خوش بین و بدبین ، دوقطبی شد اما صف های خرید و فروش سنگینی شکل نگرفت که می توان آن را حرکتی مثبت در جهت تعادل و منطقی تر شدن بازار ارزیابی کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24