Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 وزیر نیرو با بیان اینکه نیروگاه‌های کشور آلودگی هوا و محیط زیست ایجاد نمی‌کنند، گفت:‌ متوسط ۳۴ درصد از سال مجبور به استفاده از سوخت مازوت هستیم که هم آلایندگی دارد و نیز به نیروگاه‌ها آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امیدواریم سال آینده خاموشی برق نداشته باشیم، اظهار داشت: در بودجه سال 92 پیش‌بینی لازم برای افزایش درآمدهای برق پیش‌بینی شده است و امیدواریم با تحقق بخشیدن آن و نیز واگذاری نیروگاه‌های دولتی و اختصاص منابع آنها به زیر ساخت‌ها، بتوانیم کمبود منابع را جبران کنیم.

وزیر نیرو در ارائه آب و برق به مسکن مهر اظهار داشت: از طریق وام‌هایی که بانک‌های مسکن در اختیار متقاضیان قرار داده و نیز بخشی دیگر از محل کمک‌های دولتی انجام خواهد شد که یک سوم آن را برعهده گرفته است.

وی افزود: همچنین یک سوم هزینه‌ها از دریافت هزینه انشعاب‌ها توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

چیت‌چیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه میزان از نیروگاه‌های این وزارتخانه آلایندگی داشته و ملزم به رعایت استانداردهای جهانی زیست محیطی هستند، تصریح کرد: نیروگاه‌های موجود عمدتا از نوع نیروگاه‌های تجدید‌شونده و آبی بوده که آلایندگی به معنای ذرات معلق و CO2 ندارند و نیروگاه‌ها مجهز به تجهیزات استفاده از گاز طبیعی هستند.

وی عنوان کرد: استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ مد نظر نیست و تمامی نیروگاه‌ها از سوخت پاک مانند گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

به گفته چیت‌چیان حدود 27 درصد نیروگاه‌های برق از نوع سیکل ترکیبی بوده که خصوصیات آنها این است که بخشی از تولید برق از طریق بازیافت حرارت ایجاد می‌شود.

وزیر نیرو تأکید کرد: این صنعت خود را مجهز کرده تا با کمترین آلایندگی برق مورد نیاز مردم را تأمین کند. اما در سال‌های گذشته تراز مصرف و تولید گاز طبیعی در کشور متعادل نبوده و به دلیل اینکه مصرف در بخش سرد سال بیش از ظرفیت‌ انتقال است به همین دلیل نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت مازاد و یا گازوئیل استفاده کند.

چیت‌چیان ادامه داد: در این بخش وزارت نیرو تصمیم‌گیر نیست و تابع شرایط کلی کشور است که در این بخش برخی آلودگی‌ها نیز وجود دارد و استفاده از مازوت و گازوئیل به جای گاز طبیعی خسارت‌های زیادی به تاسیسات تولید برق وارد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون حدود 66 درصد متوسط سال نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده می کننند و 34 درصد متوسط سال از سوخت مازوت (نفت کوره) توسط نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24