Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / طراحی مدل‌های مختلف برای سرعت بخشیدن به روند نوسازی بافت‌های فرسوده در بخش‌های مختلف دولت در دست انجام است.
مدیرعامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران اخیرا با بیان اینكه نظام شهرسازی و ساخت‌وساز باید از حالت توسعه منفصل به حالت توسعه درونی شهرها تغییر پیدا كند تا فعالیت در بافت‌فرسوده رونق پیدا كند، از ضرورت حمایت بخش‌خصوصی توسط دولت برای ورود به این حوزه خبر داده بود.
همچنین پیش‌تر مدیرعامل مپسا –مجری صنعتی‌سازی مسكن- از فراهم شدن مقدمات تشكیل اولین صندوق زمین و ساختمان با هدف تامین مالی برای پوشش گسترده نوسازی بافت‌فرسوده و همچنین جذب نقدینگی‌های خرد و كلان متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار مسكن خبر داده بود.
مجموعه این بسترسازی‌ها برای بافت‌فرسوده، هم‌اكنون منجر به تدوین طرحی موسوم به «شركت‌محله» توسط شركت مپسا برای ارائه به وزیر راه‌وشهرسازی جهت تصویب آن شده است.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» مدیرعامل مپسا روز گذشته با اعلام اینكه اخیرا نشستی به همراه رییس هیات عامل ایدرو در دفتر وزیر راه‌وشهرسازی برای تشریح این طرح برگزار شد، گفت: مالكان بافت‌فرسوده از محل ارزش ملك‌شان و با واگذاری آن برای نوسازی، می‌توانند سهامدار صندوق‌های زمین و ساختمان مخصوص بافت‌فرسوده شوند؛ به طوری كه اولویت خرید واحدهای نوسازی‌شده با مالكان خواهد بود، همچنین همه كسانی كه در قالب بسازوبفروش‌های غیرحرفه‌ای یا خریداروفروشنده سرمایه‌ای ملك، در نظم منطقی بازار مسكن اختلال ایجاد می‌كنند نیز می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق، نظام ساخت‌وساز را از طریق شیوه غیرتورمی پرداخت وام‌بانكی، تامین مالی كنند.
علی آزاد درباره جزئیات طرح «شركت‌محله» نیز گفت: بانك‌های تجاری كشور با همكاری شركت‌های محله، نسبت به تملك املاك كلنگی در یك محله یا منطقه فرسوده شهر تهران اقدام می‌كنند و با سرمایه‌گذاری در نوسازی همه‌جانبه در محلات، دست‌آخر سود به دست آمده را به همراه اصل پول مالكان كه از محل فروش ملك‌كلنگی وارد سرمایه‌گذاری شده است، در قالب یك واحدمسكونی نوساز و بزرگ‌تر، به مالك عودت می‌دهند. ضمن اینكه درآمد حاصل از ساخت و فروش سرانه‌های تجاری و مسكونی و اداری پس از كسر هزینه‌ها به عنوان سود سهام، قابل پرداخت به سهامداران خواهد بود. همچنین پارك‌ها، فضای‌سبز و امكانات لازم سرانه شهری در زمین‌های تملك شده از طریق شهرداری به شركت محله واگذار می‌شود تا به صورت خودگردان توسط شركت‌محله اداره و از درآمدهای آن برای نظافت و شارژ محله استفاده شود و عملا از تصدیگری شهرداری در محله‌ها كم شده و شهرداری به مسائل مهم‌تر شهر رسیدگی كند.
مدیرعامل مپسا تصریح كرد: این طرح در جلسه مشترك با وزیر راه‌وشهرسازی تشریح شد و مقرر شده طرح به شكل كامل تدوین و به صورت مكتوب به وزارت راه‌وشهرسازی ارائه شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24