Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / وضعیت مناسب حاكم بر اقتصاد داخلی از یك سو، همچنین مثبت بودن مذاكرات هسته‌ای ایران و غرب از سوی دیگر كارشناسان بازار سرمایه را بر آن داشت تا به پیش‌بینی هفته‌ای پررونق برای بازار سرمایه بپردازند.
اساس نظرسنجی هفته نوزدهم شركت كارگزاری تدبیرگران فردا كه با مشاركت 47 شركت معتبر سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، كارگزاری، بیمه و... برگزار شده حكایت از هفته‌ای پررونق برای بازار سرمایه دارد؛ 68 درصد از شركت‌كنندگان در این نظرسنجی وضعیت كلی شاخص در هفته جاری را مثبت دانسته‌اند كه علت اصلی آن نیز وضعیت مناسب داخلی و خارجی است. همچنین 32 درصد دیگر حذف معاملات گروهی و همچنین كاهش هیجانات بازار را گامی در جهت تعادل بورس عنوان كرده‌اند.
افزون بر این با توجه به وضعیت حاكم بر بازار در میان‌مدت احتمال مثبت بودن شاخص بیشتر از تعادل در شاخص برآورد شده است؛ خوش‌بینی‌ها از سیاست خارجی، تصمیمات اخیر دولت مبنی بر حمایت از تولید داخلی و همچنین ركود بازارهای موازی از جمله دلایل مثبت بودن شاخص در یك ماه آینده خواهد بود.
براساس این نظرسنجی كارشناسان معتقدند به‌دلیل انتشار اخبار مثبت در حوزه صنعت پتروشیمی و احتمال عدم افزایش نرخ خوراك گاز برای آن، این صنعت مهم می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در یك ماهه آینده باشد. صنعت بانكداری، تجهیزات، سنگ‌آهن و پالایشگاه نیز گزینه‌های بعدی مشاركت‌كنندگان در این نظرسنجی است.
در این میان شركت هلدینگ خلیج فارس با توجه به پتانسیل‌های هفته و همچنین احتمال كاهش نرخ خوراك مایع بهترین گزینه و گروه مپنا نیز با توجه به اخباری مبنی بر واگذاری نیروگاه‌های آن در رده بعدی قرار گرفته است.
بنا به نظر فعالان بازار در صنعت فولاد نیز سه شركت فولاد مباركه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تقریبا عملكردی نزدیك به هم دارند، اما در گروه سنگ‌آهنی، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با توجه به NAV بالای سهم و اختلاف آن با قیمت روز سهام مناسب‌تری از شركت‌های گل‌گهر یا چادرملو معرفی شده است.

 




این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24