Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حذف معاملات گروهی (ددد) بدون تردید از طرف بازار سرمایه اقدامی مؤثر و مثبت ارزیابی می شود، چون اقدامی در جهت پایداری و ثبات در بازار است.

به گزارش سنا، نصرالله برزنی مدیر عامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین با بیان مطلب فوق به افزایش حجم معاملات در طول سال های گذشته اشاره کرد و گفت: بازاری که در سال های گذشته حجم معاملات آن به یک میلیارد تومان تجاوز نمی کرد این روزها حجم معاملات به 30 میلیارد تومان بالغ شده که اقدامات از جمله تدوین مقررات جدید 1384 و متمم های آن در شکل گیری اعتماد به بازار سرمایه و در نتیجه رشد بازار تأثیر بسزایی داشت و سازمان بورس با حذف معاملات گروهی گامی بلند در جهت ایجاد شفافیت و اعتمادسازی برداشته است.

وی افزود: حذف معاملات گروهی تردید سهامداران و کارگزارن از سرنوشت معاملات که به پس از پایان ساعت معاملات موکول می شد را از بین می برد چون هر آنچه باید رخ بدهد از جمله اولویت ها و واگذاری ها در بازه معاملات انجام می گیرد و بسته می شود.

برزنی با اشاره به اینکه با حذف معاملات گروهی این امکان وجود دارد که سرعت معاملات و حجم معاملات مدتی کاهش پیدا کند، گفت: این نکته از هم اکنون مطرح شده که حذف معاملات گروهی باعث کندی در معاملات می شود اما شکی در این نیست که بعد از مدتی معامله گران فرا می گیرند که چطور با شرایط جدید معاملات خود را بدون نگرانی انجام بدهند.

مدیرعامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین با اشاره به سه رسالت اصلی بورس اوراق بهادار اظهار داشت: رسالت بورس ها در سه گزینه کشف صحیح قیمت، شفاف سازی و منصفانه کردن معاملات خلاصه می شود که حذف معاملات گروهی به هر سه این سه رسالت کمک شایانی می کند.

وی به سالهای گذشته و پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته غیر شفاف بودن معاملات  و رعایت نشدن اولویت ها در انجام معاملات گروهی خیلی ها را از بازار سرمایه دور کرد و همین امر منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات در بازه های زمانی مختلف شده است.

برزنی حذف معاملات گروهی را عاملی در جهت بزرگتر شدن بازار، افزایش معاملات و افزایش رغبت و اعتماد شرکت ها برای ورود به بازار سرمایه دانست.

بازار امروز از دریچه نگاه مدیر عامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین

 نصرالله برزنی رفتار امروز سهامداران در ایجاد صف های مختلف از خرید تا فروش در صنایع مختلف را واکنشی طبیعی به اخبار سیاسی ارزیابی کرد و گفت: رفتار طبیعی سرمایه گذار است که با انتظار خوش بینی به خرید حتی به قیمتی بالاتر از معمول روی بیاورد و همچنین نسبت به تأثیر عکس همین اخبار در برخی صنایع اقدام به فروش حتی به قیمتی غیر واقعی کند که هر دوی این خرید و فروش ها می تواند ناشی از جو روانی بازار باشد.

وی به برخی نکات اثر گذار در تعیین قیمت ها اشاره کرد و گفت: بازار نسبت به گذشته واکنش های سریع تری به اخبار نشان می دهد به گونه ای که پیشتر بازار به اخبار به موقع و درست واکنش نشان نمی داد در حالیکه این روزها واکنش سهامداران نسبت به گذشته به اخبار متعادل و مناسبتر است.

مدیر عامل کارگزای بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه بازار بورس و اوراق بهادار به دوران بلوغ خود نزدیک شده است، خاطر نشان کرد: درک سهامداران فقط ملاک بلوغ بازار نیست چون بازار سهام از سه ضلع سرمایه گذار، بازار و واسطه ها تشکیل شده که این مثلث رفتارشان معقول تر و درست تر از سابق شده و با تدوین مقررات به روز و جامع و نظارت درست و دقیق بر قوانین، بورس به طور شفاف به کار خود ادامه می دهد.

برزنی در ادامه به طرح موضوع حبابی شدن بورس پرداخت و این موضوع را از ریشه بی اساس خواند و گفت: با نگاهی به قیمت سهم ها و ارزش معاملات و قضاوت آن با سالهای قبل به راحتی می توان مسأله حبابی بودن بورس را رد کرد.

وی در پایان به سهامداران توصیه کرد: با وجود حجم بالای نقدینگی و میزان تورم بسیار ، بعید است که نتیجه مذاکرات 1+5 به زودی تغییرات اساسی را در نظام اقتصادی کشور از جمله کاهش چشمگیر قیمت دلار و افزایش ارزش پولی ملی رقم بخورد در نتیجه باید سهامدران در عین توجه به اخبار و رخدادهای سیاسی از هیجان زدگی و شتابزدگی باید بپرهیزند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24