Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت می تواند برای جبران کسری بودجه قیمت ها را افزایش دهد که البته این موضوع نیز با توجه به نرخ تورم امکان پذیر نیست.

به گزارش نامه، روز گذشته نمایندگان در صحن مجلس با حذف تمام بند های الحاقی لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 92 کل کشور با موضوع حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد جامعه در سال جاری مخالفت کردند.

پس از این موضوع غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در یک نشست خبری اعلام کرد که کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد حذف 30 درصد افراد پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی را مطرح کرد. اما در جلسه یکشنبه تمام بندهای الحاقی به لایحه بودجه 92 رای نیاورد و تصویب نشد این بدان معنا است که بحث حذف سه دهک پردرآمد جامعه یا همان 30 درصد از دریافت یارانه نقدی تصویب نشد. در نتیجه ما چیزی تحت عنوان حذف 30 درصد از افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی نداریم.

کاتب تاکید کرد: تا پایان سال 92 همان قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا خواهد شد حال این سوال مطرح است آیا دولت اختیار حذف دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی را دارد یا خیر؟ دولت طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اختیار دارد و می‌تواند میزان پرداخت یارانه نقدی به بخشی از اقشار با درآمد بالا را کم کند چون میزان پرداخت یارانه نقدی از اختیارات دولت است.

با حذف بندهای الحاقی لایحه اصلاحیه بودجه سال 92 کل کشور موضوع اصلاح پرداخت یارانه نقدی به زمان بررسی قانون بودجه سال 93 موکول شد و مقرر شد که دولت و مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره منتفی شدن حذف یارانه نقدی پردرآمدها در گفت و گو با نامه گفت: در جلسه علنی رئیس مجلس بحثی را مطرح کرد که در آستانه بررسی بودجه سال 93 قرار داریم و زمانی تا پایان سال باقی نمانده است و دولت چند مورد خاص را در اصلاحیه مطرح کرده است و در کمیسیون موارد الحاقی به آن اضافه شده است و این الحاقیه ها رامی توان در بودجه سال 93 بررسی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در جلسه علنی اعلام کردیم که این الحاقیه ها مشکلات را برطرف می کند اما متاسفانه با موافقت نمایندگان حذف الحاقیه ها رای آورد.

قادری ادامه داد: با توجه به منتفی شدن حذف یارانه نقدی پردرآمدها و کسری بودجه دولت برای پرداخت یارانه نقدی، هم اکنون در بحث هدفمندی یارانه ها دولت باید خلاف قانون را تا پایان سال ادامه دهد.

وی درباره کسری بودجه دولت در موضوع هدفمندی گفت: با این شرایط دولت کسری بودجه دارد و دولت می تواند از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی این کسری بودجه را جبران کند.

قادری تصریح کرد: البته قرار بود پیشنهاد حذف یارانه نقدی حداقل 10 درصد از افراد پردرآمد جامعه به جای یارانه 30 درصد مطرح شود که با حذف کلیه بندهای الحاقی این موضوع نیز محقق نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: دولت می تواند برای جبران کسری بودجه قیمت ها را افزایش دهد که البته این موضوع نیز با توجه به نرخ تورم امکان پذیر نیست.

همچنین غلامرضا تاجگردون نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با نامه گفت: در شرایطی که مجلس با حذف یارانه نقدی پردرآمدها موافقت می کرد بخش قابل توجهی از کسری بودجه دولت جبران می شد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مجس در قانون مجوزهای جابجایی را در اختیار دولت گذاشته است و این موضوع می تواند به دولت در مقابله با کسری بودجه کمک کند.

تاجگردون درباره احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری گفت: بر اساس قانون دولت می تواند قیمت حامل های انرژی را در سال 92 افزایش دهد اما بعید می دانم چنین اتفاقی در سال جاری رخ دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24