Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در نتیجه معاملات اولین روز کاری هفته حجم و ارزش معاملات نسبت به چهارشنبه هفته گذشته رشد کرد.

به گزارش سنا، در نتیجه معاملات روز شنبه بیش از ۸۸۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در ۹۴ هزار نوبت معاملاتی داد وستد شد که ۱٫۶ درصد رشد در حجم معاملات و نزدیک به یک درصد رشد در ارزش معاملات را ثبت کرد.

همچنین ارزش بازار نیز در رقم ۳۵۹ هزار میلیارد تومان قرار گرفت. گفتنی است در این روز از ۸۸۸ میلیون برگه سهمی که مورد داد و ستد قرار گرفت بانک صادرات با ۱۴۴ میلیون سهم، ملی مس با ۱۲۰ میلیون سهم و مپنا با ۶۰ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند.

این در حالی بود که از ۳هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال ارزش معاملات، مپنا با ۴۹۳ میلیارد ریال، ملی مس با ۴۶۳ میلیارد ریال و هلدینگ خلیج فارس با ۲۵۵میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

دماسنج بازار نیز امروز متاثر از افت قیمت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، تاپیکو و فولاد خوزستان که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، افتی ۴۸ واحدی را ثبت کرد و در عدد ۷۳ هزار و ۵۰۴ نشست.

این در حالی بود که نمادهای هلدینگ خلیج فارس، مپنا و بانک ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در رصد تالار حافظ می بینیم که برندگان بازار نیز صاحبان سهام شرکت های صنعتی سپاهان، کاغذ سازی کاوه، داروسازی سینا، کارتن ایران، جام دارو، سرامیک صنعتی اردکان و پتروشیمی فارابی بودند که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

همچنین سهامداران برای تصاحب نمادهای خاک چینی ایران، کاغذ سازی کاوه، نفت پارس، مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، لعابیران و زامیاد سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

اما در سوی دیگر بازار نمادهای ایران تایر، نورد آلومینیوم، بیمه البرز، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی،گلتاش، بین المللی محصولات پارس و محورسازان ایران خودرو با بیشترین کاهش قیمت، سهامدارانشان را متضرر کردند.

گفتنی است، همچنین سنگین ترین عرضه ها نیز متعلق به نمادهای آذرآب، چینی ایران، ایران خودرو، بیمه البرز، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی،شهد ایران و فولاد خوزستان بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24