Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از رویهٔ واگذاری‌های انجام شده در پتروشیمی، از دولت یازدهم خواست واگذاری‌ها را بر اساس اصل ٤٤، واقعی و کار را به مردم واگذار کند.

رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح تبصره الحاقی اخیر اصل ٤٤ به خبرنگار شانا گفت: با تصویب مجلس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حوزه حاکمیتی این صنعت باقی خواهد ماند.

وی پژوهش در صنعت پتروشیمی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی جز در موارد خاص توان سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات و پژوهش را ندارد این در حالی است که فناوری یکی از اولویت‌های نظام است از این رو دولت می‌بایست در این بخش سرمایه گذاری کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: «متأسفانه همه چیز پتروشیمی واگذار شده و چیزی باقی نمانده است«.

رحمانی با طرح این سؤال که چه تعداد از واحدهای پتروشیمی به مردم واگذار شده است، اظهار داشت: اصل ٤٤ می‌گوید «کار» را باید به مردم واگذار کرد اما واحدهای واگذار شده تنها از این وزارت خانه به آن وزارت خانه رفته است از این رو به معنای واقعی خصوصی سازی انجام نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع در ارزیابی مشکل فرایند یاد شده گفت: مصوبه های مجلس و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در این خصوص مثبت و مناسب است بنابراین به اعتقاد من این قانون «بد» اجرا شده است.

این عضو خانه ملت در خصوص اقدام‌های مورد نیاز برای اصلاح روند واگذاری‌ها منطبق با اصل ٤٤ در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: دولت می‌بایست رویه های این بخش را اصلاح کند ضمن آنکه لازم است دولت برای صنعت پتروشیمی برنامهٔ استراتژیک تدوین کند چرا که پتروشیمی یکی از مزیت‌های کشور است.

گفتنی است،نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود: بیش از ٦٠ نماینده مجلس تحقیق و تفحص از پتروشیمی را امضا کرده اند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اعلام وصول تحقیق و تفحص پتروشیمی در مجلس به خبرنگار شانا گفته بود: درخواست تحقیق و تفحص از پتروشیمی بین ٦٠ تا ٧٠ امضا شده است بنابراین در آینده نزدیک اعلام وصول خواهد شد.

غلام رضا تاج گردون پیش از این تصریح کرده بود نحوه واگذاری‌ها و فروش شرکت بازرگانی پتروشیمی در این تحقیق بررسی خواهد شد.

به گزارش شانا، اوج واگذاری ها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازه ی زمانی سال ٨٨ تا پایان ٩١ (دولت نهم ودهم )بوده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24