Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل فرابورس ایران با اعلام این خبر که ۹۵ نماد در بازار پایه توفقی قابل معامله هستند، گفت: ارزش روز این بازار ۱۴ هزار میلیارد تومان و ۲ میلیارد تومان ارزش معاملات آن تا پایان هفته گذشته بوده است.

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات بازار پایه توافقی اظهار داشت: در این بازار 95 نماد معاملاتی از جمله شرکت سپرد‌گذاری مرکزی، بورس‌ها، بیمه‌ها و برخی بانک‌ها هستند.

وی ادامه داد: در گذشته خریدار و فروشنده به سختی یکدیگر را پیدا می‌کردند با راه‌اندازی معاملات بازار پایه توافقی، خریدار و فروشنده در قالب پیام به صورت توافقی با یکدیگر معامله می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمان راه‌اندازی آزمایشی، بهترین مضنه‌های خرید و فروش نمایش داده نمی‌شد، گفت: اکنون شفافیت این بازار با بازارهای بورس و فرابورس کاملاً یکسان است.

هامونی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه میزان معامله در این بازار انجام شده است، گفت: تا هفته گذشته 2 میلیارد تومان معامله در این بازار انجام شد و ارزش بازار آن نیز با افزایش دو برابری به 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.

  *راه‌اندازی بورس ایده تا پایان پاییز/4 نوع قرارداد با عنوان ابزار مالی

  وی پیش از این با اشاره به آخرین مراحل راه‌اندازی بورس ایده، اظهار داشت: این بورس در مرحله طراحی نحوه تجاری‌سازی اید‌ه‌ها قرار دارد و تمام مخترعین باید مطابق اطلاعیه سایت این شرکت تقاضاهای خود را ارسال کنند.

وی افزود: این بورس همزمان با اولین معامله، با حضور شخصیت‌های ملی و مدیران ارشد بازار سرمایه و تمام دست‌اندرکاران این بازار در یک همایش ملی افتتاح خواهد شد.

هامونی زمان راه‌اندازی این بورس را تا پایان پاییز اعلام کرد و گفت: در روند معاملات بورس ایده چهار نوع قرارداد در نظر گرفته شده که یکی از آنها واگذاری صد درصدی حقوق مادی ایده‌ها است.

وی به دومین نوع قرارداد بورس ایده اشاره کرد و گفت: عقود مشارکتی نیز دومین قرارداد بورس ایده خواهد بود که مخترع با مشارکت در سرمایه‌گذاری در قالب شرکت سهامی خاص اقدام می‌کند؛ سومین و چهارمین نوع قرارداد آن با تیراژ معین و مدت معین خواهد بود که در این صورت اختراع اجاره داده خواهد شد.

هامونی همچنین با اشاره به اینکه تمام معاملات بورس ایده به عنوان یک ابزار مالی در شورای عالی بورس شناخته شده است گفت: در صورت معاملاتی شدن ایده‌ها، چهار نوع قرارداد برای آن در نظر گرفته شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24