Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار یک روز پس از اعلام حمایت رییس جمهوری از لاک احتیاط و استراحت خود خارج شد و با ثبت رشد 952واحدی سطح 73هزار واحدی شاخص را باز پس گرفت.

در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که سخنان دکتر روحانی در جلسه هیات دولت و پس از ارائه گزارش رییس سازمان بورس و اوراق بهادارموجب دلگرمی فعالان بازار شد. تاکید بر جایگاه بازار سرمایه موجب شده است بورس از وضعیت حاشیه‌ای در اقتصاد کشور به متن اقتصاد بیاید و همین امر نیز بر اهمیت بازار افزوده است.

روز گذشته معامله‌گران در تحولات کلان شاهد بررسی لایحه اصلاح بودجه و میزان واریزی به حساب صندوق توسعه ملی بودند؛ در حاشیه این جلسه همچنین بحث‌هایی در مورد وضعیت صادرات نفت و  مطالبات آن پدید آمد.

محمدباقر نوبخت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در صحن مجلس شورای اسلامی از طلب 22 میلیارد یورویی ایران از چین بابت صادرات نفت و محصولات گازی خبر داده است.

در بازار دیروز صدر‌نشینی یک روزه بانک‌ها با چالش عرضه‌های سنگین مواجه شد. دیروز سازمان خصوصی سازی به صورت گسترده اقدام به عرضه سهام دو بانک ملت و تجارت کرد که بخش عمده این عرضه از حساب بدهکاران به سازمان خصوصی سازی صورت گرفت.

در نماد بانک ملت سازمان خصوصی‌سازی اقدام به عرضه سهام متعلق به آستان قدس رضوی کرد؛ آستان قدس بدهی ناشی از خرید این سهام را پرداخت نکرده است. اما سهام بانک تجارت را سازمان خصوصی از حساب گروه بهمن پرداخت تا علاوه بر زیان سنگین، گروه بهمن فروش سهام خود را شاهد باشد.

در گروه تصفیه نفت دیروز نفت پارس بازگشتی فوق‌العاده داشت تا پس از جهش 26درصد با صف خرید همراه شود.

در گروه پالایشگاهی، شرکت پالایش نفت بندرعباس روز گذشته طی نامه‌ای اقدام به شفاف‌سازی در خصوص اخذ عوارض یك درصدی آلایندگی محیط زیست توسط پالایشی‌ها و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سال‌های 90 و 91 و 6 ماهه اول سال 92کرد که این امر صف خرید را  دوباره به نمادهای پالایشگاهی برگرداند و معاملات سنگینی را برای شبندر به همراه داشت.

«شبندر» اعلام كرده این شركت با اعتقاد به اصول حسابداری از اقدام به لحاظ كردن این مالیات به حساب درآمد یا كاهش بهای تمام شده به اصرار شركت پالایش و پخش خودداری كرده و مبالغ را تحت عنوان سایر حساب‌های پرداختنی در ترازنامه طبقه‌بندی كرده است. بنابراین انتقال مبلغ مذكور هیچ‌گونه اثری بر سود و زیان سال جاری یا سود و زیان سنواتی شركت نداشته است. پرداخت عوارض آلایندگی در سود و زیان سال 92 لحاظ شده و این امر نیز تاثیری بر سود و زیان شركت نخواهد داشت.

در گروه خودرویی‌، معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو شدنی نیست، تاکید کرد: امیدواریم از کاهش مستمر تولید خودرو جلوگیری کرده و با افزایش ۴۰ درصدی تولید به سطح تولید سابق خودروسازان بازگردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن صالحی‌نیا اظهار كرد: در رابطه با تعیین قیمت خودرو فرمول مشخصی از سوی شورای رقابت مشخص شده است.

صالحی‌نیا با تاکید براینکه بسیاری از خودروهای پرتیراژ افزایش قیمت معناداری نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت برای خودروها براساس همان فرمول مورد نظر است و باید گفت قیمت خودروهای پرتیراژ کماکان همان قیمت‌های قبلی است، بنابراین افزایش قیمت مشمول خودروهای پرتیراژ نمی‌شود.

در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن شاخص با 1.32 درصد رشد به 73هزار و 167 واحد رسید. ارزش معاملات دیروز به 333میلیارد تومان رسید که 14.4 درصد آن را معامله 160میلیون سهم بانک تجارت تشکیل داد. از 253نمادی که دیروز روی تابلو رفتند 110نماد با کاهش قیمت و 139نماد با رشد ارزش معامله شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24