Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پول ‌نیوز - مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار از لغو پذیرش و اخراج 12 شرکت در سال جاری از بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: این شرکت ها به بازار پایه فرابورس منتقل شدند.

حسن قالیباف اصل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر این شرکت ها شرایط پذیرش در بازارهای اول و دوم فرا بورس را داشتند به این بازارها منتقل می شدند.

وی گفت: اما این شرکت ها حتی شرایط پذیرش در این بازار ها را هم نداشتند و به بازار پایه فرابورس منتقل شدند.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار با بیان این که در دستورالعمل پذیرش بورس و فرابورس بحث انتقال شرکت ها مدنظر قرار داده شده است، گفت: همانطوری که شرکت ها از بورس و فرابورس منتقل می شوند ، در صورتی که این شرکت ها شرایط تابلوهای بالاتر را احراز کنند و نمادشان در بازار اول فرابورس بازگشایی شود می توانند مجددا در بورس پذیرش شوند.

وی با بیان این که اگر شرکت هایی که دیگر شرایط حضور در بورس و اوراق بهادار را ندارند به بازار های فرابورس منتقل نشوند نمادشان همچنان بسته خواهد ماند و دیگر معامله برای سهام آنها انجام نخواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر این امر وجود این شرکت ها در بورس به سرمایه گذاران علامت های اشتباه نیز می دهد.

قالیباف اصل گفت: بنابراین با انتقال شرکت ها به بازار پایه نقد شوندگی سهام نیز امکان پذیر می شود.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار اصل تصریح کرد: بورس همانند لیگ برتر فوتبال است و شرکت هایی در آن حضور خواهند داشت که شرایط این بازار را داشته باشند.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که برخی از شرکت های حاضر در بورس شرایط مناسبی برای ادامه حضور نداشته باشند و به همین دلیل نمی توان آنها را در بورس حفظ کرد اما برخی از سرمایه گذاران تنها به دلیل حضور در بورس اقدام به سرمایه گذاری در آنها می کنند.

قالیباف اصل گفت: برخی از سرمایه گذاران حرفه ای نیستند و تنها به دلیل حضور شرکت ها در بورس در آن ها سرمایه گذاری می کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بازار سرمایه کشور دارای بازار پایه است شرکت هایی که امکان حفظ آنها در بورس وجود نداشته باشد در صورتی که هیچ کدام از شرایط بورس و اوراق بهادار را احراز نکنند به این بازار انتقال می یابند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24