با توجه به اظهارات وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر این که در شش ماهه نخست امسال 44 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش تولید خودرو داشتهایم، عضو انجمن قطعهسازان خودرو گفت: کاهش تولید خودرو و تبلیغات منفی آن در داخل کشور صادرات این کالا را با مشکل مواجه کرده است.
محمد رضا نجفی منش - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران - در گفت وگ و با ایسنا، درباره افت 40 درصدی تولید خودرو در شش ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در حالی تولید خودرو در شش ماهه اول سال کاهش داشته است که ما در شش ماهه اول سال 91 با میزان تولیدات رو به رشدی مواجه بودیم.
وی ادامه داد: در راستای کاهش تولیدات خودرو صادرات این محصول نیز با افت شدیدی مواجه بوده است.
نجفی منش با بیان این که علاوه بر کاهش تولید که بر صادرات تاثیر گذاشته است تبلیغات منفی بر علیه خودروهای ایرانی نیز بر روی بازارهای خارجی تاثیر گذاشته است، گفت: این در حالی است که این تبلیغات منفی از خودروهای ایرانی در داخل ایران و توسط خود ایرانیها انجام می گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: هر کسی بر روی خودروی ایرانی نامی گذاشت به طور مثال زمانی که در داخل کشور پراید را با عنوان ارابه مرگ میخوانند مسلم است که کشوری که خریدار خودروهای ایرانی بود وحشت کرده و نسبت به خرید خودروی ایرانی واکنش منفی از خود نشان بدهد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.