Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برای تحقق اهداف توسعه پارس جنوبی باید ماهانه یک میلیارد دلار منابع مالی در توسعه این میدان مشترک گازی هزینه شود زیان هر روز تاخیر در توسعه پارس جنوبی را 100 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: فرصت آزمون و خطا نداریم.
 
به گزارش
عصر ایران به نقل از مهر، ركن ‌الدین جوادی در تشریح مهمترین برنامه ‌های توسعه پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید با بیان اینکه برای تحقق كامل توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی تا دو سال آینده باید حدود 25 میلیارد دلار سرمایه در این میدان مشترک گازی سرمایه‌گذاری شود، گفت: به عبارت دیگر برای تحقق اهداف توسعه‌ای پارس جنوبی باید ماهانه یك میلیارد دلار منابع مالی و اعتباری هزینه شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه در شرکت نفت و گاز پارس به عنوان متولی توسعه پارس جنوبی باید برای حدود 35 میلیون دلار به صورت روزانه باید تصمیم سازی و تصمیم گیری شود، تصریح کرد: تا منابع مالی به موقع در پروژه‌ها هزینه شود که این فرآیند نیازمند ساز و كار دقیق است.
 
معاون وزیر نفت همچنین درباره درآمدهای حاصل از توسعه هر فاز استاندارد پارس جنوبی، تصریح کرد: اگر درآمد هر فاز از پارس جنوبی حدود 2.5 میلیارد دلار در سال باشد از مجموعه 12 فازهای توسعه نیافته پارس جنوبی، سالانه 30 میلیارد دلار درآمد حاصل می شود.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت، افزود: اگر درآمد 30 میلیارد دلار را بر هر روز تاخیر در توسعه فازهای پارس جنوبی تقسیم شود، رقمی معادل 100 میلیون دلار حاصل می شود و این بدین معنا است كه این شركت روزانه باید 35 میلیون دلار هزینه و 100 میلیون دلار به درآمد كشور اضافه كند.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه با هر روز تاخیر در بهره‌برداری پروژه های پارس جنوبی، به اندازه 3 روز هزینه كه معادل یك روز درآمد شركت نفت و گاز پارس است، ضرر خواهیم كرد، اظهار داشت: برای بهبود امور و فعالیت‌های شركت نفت و گاز پارس به صورت روزانه تلاش كرد و انجام فعالیتی كه مختص به امروز است نباید به فردا واگذار شود.
 
معاون وزیر نفت تاکید کرد: عوامل متعددی در تاخیر پروژه های پارس جنوبی دخیل است كه با هنر مدیریت می توان آنها را شناسایی و در راستای بهبود امور قدم برداشت.
 
جوادی با بیان اینکه برای به ثمر رساندن پروژه‌های پارس جنوبی، فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، تاکید کرد: زیرا با هر روز تاخیر از درآمد 100 میلیون دلاری، كشور بی نصیب خواهد ماند و این رقم بزرگی است و باید با احساس مسئولیت زمان را از دست ندهیم.
 
مدیرعامل شركت ملی نفت ایران، خط قرمز شركت نفت و گاز پارس را زمان اعلام كرد و گفت: اگر به زمان توجه شود و در اولویت فعالیت ها قرار گیرد؛ بی تردید صرفه جویی نیز به دنبال آن ایجاد خواهد شد.
 
وی همچنین از شركت نفت و گاز پارس به عنوان یك شركت بزرگ با ماموریت پیچیده یاد كرد و افزود: این شركت همزمان در دو بخش توسعه ای و تولیدی فعالیت می كند و این موضوع یكی از دلایل پیچیدگی این شركت است.
 
معاون وزیر نفت در پایان بر روند تسریع پیشرفت پروژه های نفت و گاز پارس تاكید کرد و خاطرنشان ساخت: درآمد 100میلیون دلاری روزانه از فازهای پارس جنوبی باید هر چه زودتر باید محقق شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24