Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سیستم معاملاتی جدید اوایل آبان ماه در بورس اوراق بهادار تهران راه‌ اندازی می ‌شود.

به گزارش سنا، معاون بازار شرکت بورس با اشاره به اینکه سیستم معاملاتی جدید ویژگی‌های زیادی در قیاس با سیستم "پم" دارد، ابراز داشت: وقتی سیستمی توسعه می‌یابد، امکانات آن نیز بهبود می یابد.

علی صحرایی در خصوص مزایای سامانه جدید معاملات به نام "EBS" گفت: با به کارگیری این سیستم، تعداد ایستگاه‌هایی که می‌توانند قیمت بگذارند، بسیار زیادتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد سرورها در سیستم پم 70 عدد بود، اما در سامانه جدید، سه سرور وجود دارد ، تاکید کرد: بنابراین می ‌توان گفت که به سمت انصاف بیشتر در بازار پیش می‌رویم. همچنین در سرورهای قدیم روی هر پم سرور، تعداد 150 کارگزار تعریف می‌شد، اما در سیستم جدید هزار کارگزار با همین سرورها قابل پشتیبانی است و با افزودن سخت افزار می ‌توان این رقم را تا 10 هزار هم افزایش داد.

ناظر بازار شرکت بورس با تاکید بر اینکه سرعت سامانه جدید قابل مقایسه با سامانه پم نیست، ابراز داشت: سامانه “EBS” توسط مهندسین داخلی در شرکت مدیریت فناوری طراحی و تولید شده است. بنابراین برخلاف سامانه قدیم که از یک شرکت خارجی تهیه شده، طراحانان سامانه “EBS” به‌صورت تمام وقت در دسترس هستند و انجام تغییرات مورد نظر بازار و کاربران و سازمان بورس فراهم است.

صحرایی به دیگر مزایای سامانه جدید اشاره کرد و افزود: امکان مشاهده عمق بازار در قیاس با پم هزار سفارش افزایش یافته و تا سطح دو هزار سفارش رسیده است. در عین حال، امکان مشاهده و مدیریت سفارش همه معامله گران در یک سامانه فراهم می‌شود. این در حالی است که در سامانه پم برای استفاده از این امکان نیازمند سوپر پم بودیم و هم اکنون امکان نظارت بر معامله‌گران بدون سوپر پم فراهم است.

وی ادامه داد: اجرای سفارش‌های خودکار بدون نیاز به حضور معامله‌گر و باز بودن نرم‌افزار بر روی ایستگاه کاری معامله‌گر، ارسال سفارش‌های بیشتر در هر ثانیه، امکان تغییر مکان حضور معامله‌گر بین دفترها و شهرها درصورت تصویب مقررات مربوطه در بورس از دیگر مزایای این سامانه در قیاس با پم است.

صحرایی توضیح داد: تعداد سفارش‌هایی که در هر ثانیه می‌توان ارسال کرد بسیار بیشتر از پم است، به‌ طوری ‌که از 150 سفارش به 400 سفارش می ‌رسد.

معاون بازار شرکت بورس با اشاره به اینکه امکان اختصاص ایستگاه های بیشتر به کارگزاری‌ها در سامانه “EBS” فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در عین حال این سامانه امکان ساخت سبد سهام و ارسال زمان دار آن را فراهم کرده است.

صحرایی ابراز داشت: به علاوه این امکان برای کارگزاران فراهم شده است که بدون نیاز به حضور در ایستگاه کاری و وصل بودن شبکه، سبد سهام را به سامانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در سامانه “EBS” امکان مشاهده معاملات تجمعی بر اساس نماد، مشتری، معاملات یا مشتری، نماد و همچنین معاملات فراهم شده است، اظهار داشت: برای مشتریان پراستفاده هم امکان مشاهده سریع ایجاد شده است. ناظر بازار شرکت بورس اوراق بهادار به دیگر امکانات سامانه “EBS” اشاره و تصریح کرد: امکان مشاهده سابقه سفارش ها و سابقه معاملات بدون محدودیت زمانی از دیگر مزایای سامانه “EBS” نسبت به سامانه پم است.

بازارهای جدید هم پشتیبانی می‌ شوند

صحرایی با اشاره به اینکه در این سیستم بازارهای بیشتری را می‌توان معامله کرد، اظهار داشت: در سامانه “EBS” بازارهای بیشتری را می توان معامله کرد و بر خلاف پم که فقط بازارهای اوراق بهادار بورس و فرابورس را پشتیبانی می کرد، می توان معاملات برق، حراج حضوری بورس انرژی، معاملات توافقی فرابورس و سایر بازارهایی که در آینده طراحی می‌شوند را انجام داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24