Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل کارگزاری بانک پارسیان با اشاره به اینکه تغییرات محسوسی در ترکیب سهامداران شرکت ها ایجاد شده است، از سهامداران تازه وارد و ناآشنا با بازار سرمایه خواست با دقت عمل و تحلیل اقدام به خرید و فروش کنند.

به گزارش سنا، ابراهیم عنایت، مدیر عامل کارگزاری بانک پارسیان با بیان مطلب فوق گفت: سرعت تغییر ترکیب بازار شدت گرفته به گونه ای که در روزهای اخیر حقوقی ها فروشنده و حقیقی ها خریدار شدند.

وی در این باره افزود: سهامداران تازه وارد که از یک طرف به دلیل رکود در بازارهای رقیب و از طرفی انتشار اخبار مثبت از میزان بازدهی بورس در رسانه ها به سمت این بازار سوق پیدا کردند با شیوه و اصول سهامداری آشنا نیستند و بعضاً خریدهای بدون تجزیه و تحلیل کافی انجام می دهند.

عنایت به روز افزون شدن افرادی که برای دریافت کد معاملاتی آن لاین به کارگزاری ها مراجعه می کنند اشاره کرد و گفت: شوق مردم از میزان بازدهی بورس به حدی افزایش پیدا کرده که بیشتر کارگزاری ها با مراجعه بیشماری از مردم برای دریافت کد آنلاین مواجه شدند که این افراد تازه کار معمولاً با اتکا به یک پارامتر که گاه در حد یک خبر یا حتی شایعه است اقدام به خرید و فروش می کنند و همین موضوع باعث رشد قیمت ها و رشد شاخص شده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان با بیان این نکته که تا حبابی شدن قیمت ها فاصله وجود دارد، اظهار داشت: با نگاهی به ارزش بازار و مقایسه آن در طول یکی دو سال اخیر حبابی بودن بازار موضوعیتی ندارد و فعلاً بازار با حبابی شدن فاصله دارد اما اشخاص حقیقی تازه کار باید این نکته را مد نظر داشته باشند که به صرف اخبار مثبت نمی توان وارد این بازار شد چون از پیچیدگی هایی برخوردار است که تازه واردها از آن بی اطلاع اند.

وی بازار سهام را بازاری سینوسی و نوسانی ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در طول سال های متمادی بازار بارها شاهد رشدهای فزاینده و افت و رکودهای طولانی مدت بوده است بنابراین رشد فعلی را نباید یک رشد یکنواخت ارزیابی کرد بلکه با دقت و تأمل باید ریسک های بازار شناسایی شود.

عنایت بار دیگر روی صحبت خودش را به سمت تازه واردان بازار سهام کرد و گفت: اگر به دنبال بازاری پایدار و توسعه اقتصادی و کمک به کشور از طریق جذب سرمایه های خرد خانگی هستید قبل از ورود مستقیم به بازار در مرحله اول با خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و ETF ها (صندوق های سرمایه گذاری قاب معامله در بورس) که علاوه بر خدمات حرفه ای از سودهای قابل توجهی برخوردارند بهره بگیرند و بعد از آشنایی بیشتر و کسب تجربه به طور مستقیم وارد بازار شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24