Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی تاجیکستان و معاون بانک جهانی در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دیدار و گفت ‌و گو کرد.

به گزارش فارس، به نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمک ‌های فنی و اقتصادی، شریف رحیم زاده وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی تاجیکستان با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار و گفت ‌و گو کرد.

طیب نیا در این دیدار ضمن اشاره با مشترکات فرهنگی و دینی دو کشور ایران و تاجیکستان  ارتقای روابط اقتصادی و تجاری را خواستار شد.

طیب نیا با  اشاره به عزم جدی مقامات عالی دو کشور برای ارتقای مناسبات دو کشور و استفاده از ظرفیت های موجود دو کشور ، افزود: لازم‌الاجرا شدن موافقتنامه‌های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و همکاری گمرکی و تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری در ایجاد بسترهای قانونی و مقرراتی لازم جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بسیار موثر است.

وزیر اقتصاد تاجیکستان نیز هم با ابراز خوشحالی از دیدار وزیر اقتصاد و با اشاره به روابط خوب و دوستانه ایران و تاجیکستان از ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال کرد.

معاون بانک جهانی با وزیر اقتصاد دیدار و گفت ‌و گو کرد. خانم اندرسون معاون خاورمیانه بانک جهانی نیز با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار با اشاره به مشارکت فعال ایران در افزایش سرمایه موسسات گروه بانک جهانی را نشان‌دهنده علاقه و تمایل کشورمان جهت حفظ و بهبود روابط با بانک جهانی دانست.

وی در ادامه افزود: لازم است زمینه‌ همکاری به ویژه استفاده از کمک ‌های فنی و مشاوره ‌ای بانک جهانی در خصوص ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه این نشست  طیب ‌نیا فعال شدن موسسه تامین مالی بین المللی  (IFC) در ایران در حوزه ارائه کمک های فنی و پروژه ‌ای به ویژه با توجه به برنامه های دولت برای توسعه بخش خصوصی را خواستار شد.
  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24