Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس تهران پس از ثبت افزایش سرمایه از مبلغ 300 میلیارد ریال به 450 میلیارد ریال ، برگه گواهی سپرده سهام جدید خود را منتشر می کند.

به گزارش سنا، حبیب رضا حدادی، مدیر مالی بورس اوراق بهادار تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: سهامدارانی که سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران را دارند، می توانند از روز دوشنبه 22 مهر ماه سال 92 برای دریافت برگه گواهی سپرده سهام جدید خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آگهی این خبر فردا در روزنامه اطلاعات به چاپ می رسد، افزود: سهامداران محترم برای دریافت گواهی سپرده سهام خود با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به واحد امور سهام مدیریت مالی بورس اوراق بهادار تهران، مراجعه کنند.

مدیریت مالی بورس با اشاره به اینکه در سال گذشته بحث افزایش سرمایه از محل سهام جایزه مطرح شده بود، افزود: فرآیند تصویب هیات مدیره، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه، اخذ نظر حسابرس مستقل و ارسال مدارک مرتبط به سازمان بورس در اواخر سال قبل صورت پذیرفت.

حدادی افزود: هیات مدیره بورس تهران در راستای تکریم و جلوگیری از اتلاف وقت سهامداران برگزاری دو مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده در یک روز را تصویب کرد.

وی در خصوص برگزاری دو مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده در یک روز گفت: از آنجایی که باید از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی افزایش سرمایه شرکت بورس انجام می شد ما می بایست ابتدا صورت های مالی سال 91 را در مجمع عمومی عادی سالیانه به تصویب می رساندیم تا پس از آن بتوانیم مجمع عمومی فوق العاده را برگزار کنیم.

مدیر مالی بورس تهران یادآور شد: پس از برگزاری مجامع بورس تهران و دریافت امضاء اعضای هیات رئیسه مجمع اولین صورت جلسه که مربوط به مجمع عمومی عادی سالیانه بود به اداره ثبت شرکت ها در اوایل تیر ماه سال جاری ارائه شد. در اواخر تیر ماه صورتجلسه مذکور در اداره ثبت شرکت ها ثبت شد و پس از آن مستندات مربوط به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه به اداره ثبت شرکت ها ارسال شد.

حدادی در پاسخ به این سوال که چرا هر دو صورتجلسه مجامع همزمان به اداره ثبت شرکت ها ارسال نشده است گفت: اگر در یک روز دو مجمع در یک شرکت برگزار شود و هر دو گزارش به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود، این اداره اطلاعات و گزارش مربوط به مجمع دوم را پذیرش نمی کند. به بیان ساده تر تا فرآیند ثبت مجمع اول انجام نشود مجمع دوم به مرحله اجراء در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه زمان ارسال گزارش مجمع عمومی فوق العاده به اداره ثبت شرکت ها تیر ماه بود، تاکید کرد: همانطور که می دانید تیر ماه فصل برگزاری مجامع شرکت ها است. اداره ثبت با حجم بالای از صورت جلسات مجامع مواجه است. به این ترتیب اواخر شهریور ماه گواهی ثبت افزایش سرمایه به بورس ارائه شد. پس از آن فرآیند ثبت اطلاعات در سایت کدال انجام شد و سهام جدید بورس تهران برای سپرده گذاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه ارائه شد. فرآیند اخذ گواهی سپرده سهام نیز انجام شده و شرکت بورس آماده ارائه گواهی سپرده سهام جدید به سهامداران است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24