برخی خبرها و گزارشها از پیغامهای جدید خودروسازان بزرگ دنیا به ایران برای بازگشت به بازار خودرو کشورمان حکایت دارد.
چند سالی است که خودروسازان بزرگ دنیا به خصوص بعد از شدید شدن تحریمها علیه صنعت خودرو و عدم امكان برای انجام نقل و انتقالات مالی، شرکای ایرانی خود را رها کرده و به کشورهای خود بازگشته اند؛ علیرغم اینکه سودهای مطلوبی را در جوینت شدن با خودروسازان ایرانی می دیدند.
حال با شرایط جدید ایران در تحولات بین المللی، خودروسازان بزرگ دنیا دوباره بازار ایران را مکان مناسبی برای سودآوری کمپانی های خود دیده اند و زمزمه های بازگشت آنها به گوش می رسد.
واقعیت این است که ایران، نه تنها بازاری 75 میلیونی را پیش روی آنها قرار می دهد بلکه آنها پتانسیل تولید در ایران و صادرات به کشورهای منطقه را نیز دریافته اند و بر این باورند که ورود به بازار ایران و تولید محصولات خود در این کشور، بازاری حدود 200 میلیون نفری شامل ایران و همسایگانش را پیش روی آنها قرار می دهد.
در واقع، خودروسازان خارجی که هم اکنون بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازار در کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و حتی حاشیه خلیج فارس، رقابت سختی را با رقبای خود در حال انجام دارند، بازار بکر ایران را از دست نخواهند داد و به خوبی به این واقف هستند که بازار ایران، جایگاه مناسب برای سودآوری و ادامه حیات آنها است.
حال رفت و آمدها و پیغامهای مدیران خودروسازان بزرگ دنیا برای مدیران خودروسازی ایران به گوش می رسد و شنیده ها حکایت از آن دارد که برخی از مدیران کمپانی های بزرگ دنیا حتی هیاتهایی را برای مذاکره با خودروسازان ایران، به کشورمان اعزام کرده اند. بیشتر این كمپانی های درحال بازگشت اروپایی و به طور مشخص آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی وسوئدی هستند.
این كمپانیها در پیامهای خود برای راه اندازی خط تولید، انتقال فناوری و ایجاد سرمایه گذاری مشترك با خودروسازان ایرانی ابراز تمایل كرده اند، این درحالی است كه این پیغام ها چینیها و سایر خودروسازان رقیب اروپایی را به تكاپو انداخته و آنان درصدد ارایه پیشنهادات قابل توجهی به خودروسازان ایرانی هستند.
خبرگزاری مهر
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
شما هم نظر دهید
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.