Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارائه تحلیلی از شرایط کنونی اقتصاد کشور و اینکه یک اشتباه استراتژیک این است كه توجه و توان خود را صرفا بر روی كاهش تحریم ها بگذاریم گفت: ناکارآمدی اقتصادی، سیاست های نامطلوب و شرایط نامناسب بین المللی ناشی از تحریم ها؛ 3 دلیل اصلی شرایط فعلی اقتصادی کشور است.

به گزارش مهر، علی طیب نیا در تحلیلی از شرایط كنونی اقتصاد و با اشاره به ساختار ناكارآمد اقتصاد كشور و برخی سیاست های اقتصادی، تحریم ها را تشدید كننده وضعیت نامطلوب اقتصاد كشور دانست و گفت: تحریم ها تشدید كننده وضعیت اقتصادی است نه ایجاد كننده آن.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نگرش واقع بینانه از وضعیت موجود اقتصاد كشور نشان می دهد كه شرایط كنونی اقتصاد ناشی از 3 عامل ساختار ناكارآمد اقتصادی، سیاست های نامطلوب اقتصادی و شرایط نامناسب بین المللی ناشی از تحریم هاست.

طیب نیا بیان داشت: این سه عامل را می توان به دو دسته تقسیم بندی كرد كه برخی از آنها عوامل ایجاد كننده و برخی دیگر نیز از عوامل تشدیدكننده شرایط كنونی است. وی در خصوص تاثیر تحریم بر فضای عمومی اقتصاد كشور نیز گفت: تحریم با همه تبعاتش عامل ایجاد كننده نیست، بلكه عامل تشدید كننده است. تحریم ها با تشدید مسائل و بروز آنها به ما نشان داد كه اقتصاد ما نیازمند اصلاحات ساختاری، نهادی است از همین رو است كه با برداشته شدن تحریم ها فقط عوامل تشدید كننده حذف می شوند و عوامل ایجاد كننده پا برجا هستند.

وزیر اقتصاد تصریح كرد: این یک اشتباه استراتژیک است كه توجه و توان خود را صرفا بر روی كاهش تحریم ها بگذاریم چرا كه با این كار تمركز خود را بر روی عوامل ایجاد كننده از دست می دهیم. وی افزود: ساختار نامناسب اقتصادی كشور به عنوان یک عامل ایجاد كننده، خود را در استفاده دولت از منابع نفتی در بودجه، بی ثباتی و بی انضباطی در سیاست مالی، سهم غیر قابل قبول در آمدهای مالیاتی در درآمدهای دولت، سرمایه گذاری خارجی ناكافی و نقش اندک بخش خصوصی واقعی در اقتصاد، نبود شفافیت اطلاعات اقتصادی و محیط نامناسب كسب و كار نشان می دهد، لذا تا زمانی كه این متغیرهای ایجاد كننده كنترل و اصلاح نشوند اقتصاد ما اقتصادی ضربه پذیر و ضعیف است و در برابر عوامل درونی و بیرونی متلاطم می شود.

طیب نیا همچنین با ابراز امیدواری از همدلی و پشتیبانی مردم عزیز كشورمان در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید گفت: امید آن دارم كه مسئولان و مردم عزیز ایران به تحلیل درست عوامل موثر بر شرایط اقتصادی بپردازندتا بتوانیم همزمان با كنترل عوامل تشدید كننده به اصلاح عوامل ایجاد كننده نیز بپردازیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24