Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رییس مجمع عالی واردات، گفت: ارز مبادلاتی برای فعالان اقتصادی با ۱۲.۵درصد افزایش نرخ اعمال می شود كه به این ترتیب ارز ۲۵۰۰ تومانی برای فعالان اقتصادی كشور ۲۸۵۰ تومان تمام می‌شود.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی
پول ‌نیوز،  محمدحسین برخوردار خواسته فعالان اقتصادی را ثبات نرخ ارز، جلوگیری از نوسانات ارز، تثبیت و شفاف‌سازی مقررات و تك‌نرخی شدن ارز عنوان كرد و گفت: باید بررسی كرد كه نرخ ارز روی چه عددی تثبیت شود.

به گفته رییس مجمع عالی واردات در یك برنامه تلویزیونی، در حال حاضر محموله‌ هایی كه صادرات می‌شوند بین ۲۵ تا ۳۱ درصد از ارز خارجی استفاده می‌كنند و این رقم برای تولید داخل به صورت میانگین ۲۵ درصد است؛ این امر باعث شده است كه عده‌ای از آن نفع ببرند و عده‌ای چون با ریال محصولاتشان را می‌فروشند متضرر شوند.

رییس مجمع عالی واردات با تاكیدبراینكه موارد زیادی برای هدایت نوسانات ارزی وانتقال آن به بانكها وجود دارد، گفت:درحال حاضر مشكلات بسیار عدیده‌ای وجود دارد؛ یكی ازمشكلات فعالین اقتصادی هدایت پول به خارج و به منابعی است كه برایشان مواد اولیه تولید می‌كنند و مشخص نیست كه این مواد باید با چه نرخی ارسال شود.

رئیس مجمع عالی واردات با اشاره به اینكه مابزرگترین مصرف‌كننده دنیاهستیم، گفت: مكالمات تلفنی ما ۱۰ برابر استانداردهای بین‌المللی است؛ در مصرف شكر، نوشابه و بنزین ۶ برابر بیشتر از میانگین جهانی مصرف می كنیم و مصرف برق و گازمان سه برابر دنیا است؛ بنابراین باید تمام این شاخص ‌ها را در كنار هم بگذاریم تا بدانیم نرخ تثبیتی ارز ما چقدر خواهد بود تا به این ترتیب فعالان اقتصادی با ارز تك ‌نرخی حركت كنند و رانت ‌های تك ‌نرخی شدن ارز از جامعه برچیده شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24