Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تشکیل بخش خصوصی غیر سالم در روند واگذاری ‌ها گفت: برخی گروه ‌ها زاییده رانت ‌خواری بوده و به توان مالی بالایی رسیده‌ اند.

به گزارش فارس، علی ‌اشرف  پوری‌ حسینی در جلسه معارفه خود به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی در سخنانی با بیان اینکه احمدوند با توجه به عملکردش لایق‌تر از بنده در این سازمان است، اظهار داشت: برای تحقق اهداف سازمان خصوصی‌ سازی از تجربیات جناب آقای احمدوند استفاده و بنده به عنوان کمک ‌کار ایشان خواهم بود.

وی افزود: یکی از ایرادها این است که بخش خصوصی توانمند در کشور نداریم و یا این بخش سالم نیست.

پوری حسینی گفت: اگر بتوانیم این فرایند اصلاح بخش خصوصی و توانمند سازی آن را انجام دهیم، سازمان خصوصی‌سازی حرکت مطمئن ‌تری خواهد داشت.

رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی برخی زاییده رانت‌خواری هستند، گفت: برخی از این شرکت‌ها به توان بالای مالی با استفاده از اطلاعات و رانت ایجاد شده رسیده‌اند و اکنون برای کوبیدن بخش خصوصی این شرکت‌ها را مدنظر قرار می‌ دهند.

وی با تأکید براینکه با شکل‌گیری هرگونه بخش خصوصی ناسالم به شدت برخورد می‌کنیم، گفت: امیدوارم بخش خصوصی سالم و کارآمد تقویت و توسعه یابد.

پوری حسینی گفت: تقویت و توسعه بخش سلامت بخش خصوصی نه تنها در اقتصاد بلکه در اجتماع و فرهنگ هم هویدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدنیت و توسعه این جامعه نمایانگر بخش خصوصی سالم است، گفت: با قدرت بیشتری برای ایجاد بخش خصوصی سالم حرکت می‌ کنیم.

رئیس جدید  سازمان خصوصی ‌سازی یکی از مهمترین مشکلات کشور را درآمدهای نفتی دانست و تأکید کرد: تا زمانی که درآمدهای میلیارد دلاری نفت در هزینه‌های جاری کشور مصرف می‌شود، بعید است که بخش خصوصی توانمند داشته باشیم.

وی با اشاره به اقتصاد مقامتی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور گفت: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، قطع هزینه‌های جاری کشور از درآمدهای نفتی است.

پوری حسینی با بیان اینکه قطع وابستگی هزینه‌ های جاری به درآمدهای نفتی از دولت خاتمی آغاز شد، گفت: در بودجه سنواتی دولت خاتمی بخش درآمدهای ناشی از نفت و منافع آن صرف مصارف عمرانی و درآمدهای مالیاتی صرف هزینه‌ های جاری پیش‌بینی شد؛ در همین جریان بود که متوجه واقعیت‌های تلخ اقتصاد شدیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الفبای جامعه مدنی، بخش خصوصی قدرتمند و فعال است، گفت: در صورت عدم  وجود بخش خصوصی سالم و کارا، جامعه مدنی ایجاد نمی‌ شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24