Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس هیأت عامل ایمیدرو به مزیت طرح‌ها برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از فاینانس،‌ صندوق توسعه ملی،‌ تضمین تامین خوراک و عدم دخالت این سازمان در توزیع و صادرات از جاذبه‌های ایمیدرو برای سرمایه‌گذاران است. 

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ رییس هیات عامل این سازمان که در جمع مدیران شرکت های سرمایه گذاری داخلی سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: در گام نخست لیست تعدادی از معادن و طرح های صنایع معدنی را آماده کرده ایم که به صورت عمومی برای سرمایه گذاران این حوزه ارایه می شود.

مهدی کرباسیان با اشاره به اینکه هم اینک ارزش طرح های نیمه تمام این سازمان به 7.5میلیارد دلار می رسد، گفت: در این لیست که فقط نزدیک به 60 معدن وجود دارد اولویت سرمایه گذاری با شرکت های ایرانی و سپس خارجی است.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با تاکید بر این نکته که یکی از اهداف این اقدام هماهنگ سازی زنجیره تولید است اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف تولید فولاد، ‌مس و ... باید توسعه همه بخش های بالادستی و پایین دستی به صورت متوازن انجام گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از بانک های خصوصی استقبال مناسبی برای تامین مالی طرح ها کرده اند.

رییس هیات عامل ایمیدرو در عین حال گفت: کل نیاز سرمایه گذاری طرح های این سازمان در طول برنامه پنجم به 28میلیارد دلار می رسد که پاسخگویی به چنین نیازی مشارکت گسترده بخش خصوصی و خارجی را می طلبد.

کرباسیان در عین حال به روش های نوینی اشاره کرد که می توان تامین مالی طرح را با استفاده از آن ها انجام داد.

وی به مزیت های متعدد طرح ها برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: امتیازاتی همچون بهره مندی از فاینانس،‌ منابع صندوق توسعه ملی،‌ تضمین تامین خوراک،‌ تامین زیرساخت‌ها، ‌واگذاری استخراج،‌ پوشش بیمه ای در اکتشاف،‌ امکان خرید واحدهای بالا و پایین دستی،‌ عدم دخالت این سازمان در توزیع و صادرات و ... بخشی از جاذبه های ایمیدرو برای سرمایه گذران است.

کرباسیان به هدف ایجاد ارزش افزوده در این سرمایه گذاری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش استخراج های معدنی امریکا در سال 2010 به 64میلیارد دلار رسید اما پس از فرآوری در اختیار بخش صنعت قرار گرفت که به ارزش 578 میلیارد دلار افزایش یافت.

در این دیدار که 13 تن از مدیران شرکت های تامین سرمایه و سرمایه گذار حضور داشتند، مدیر عامل پتروفرآوران اطلس (بانک ملت) گفت: اعلام محورهای سرمایه گذاری یکی از مهمترین نکاتی است که مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی توجه سرمایه گذار به تفکیک بودن مالکیت از بهره‌برداری را موضوعی اساسی خواند و اظهار داشت: با این اصل که مالکیت معادن بزرگ در اختیار دولت قرار دارند اما اختیار بهره برداری آن ها به بخش خصوصی سپرده می‌شود، مسیر حرکت مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس نیز خواستار اولویت بندی در سرمایه گذاری شد و گفت: می توان در فاز اول طرح های نیمه تمام را در اختیار متقاضیان قرار داد.

همچنین مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت، ‌ارایه اطلاعات مربوط به مطالعات فنی و اقتصادی طرح‌ها را عامل تاثیرگذار در جذب سرمایه اعلام کرد.

از سوی دیگر مدیر یکی دیگر از تأمین سرمایه‌ها، اظهار داشت: استفاده از ابزارهای نوین همچون اوراق سلف که در بخش نفت انجام شده یکی از اقداماتی است که می توان برای جذب سرمایه استفاده کرد.

معاون سازمان بورس اوراق بهادار نیز در این جلسه اظهار داشت: استفاده از اوراقی که قابلیت تبدیل شدن به سهام را دارد ثمرات مثبتی برای طرح ها ایجاد می کند.

به گفته وی ‌ارائه چشم انداز طرح‌ ها از سوی ایمیدرو اطمینان بیشتری به سرمایه‌ گذار می ‌دهد.

همچنین مدیر خدمات مالی تامین سرمایه نوین گفت: انتشار اوراق مشارکت بدهی یکی از برنامه هایی است که می تواند طرح های این حوزه را تغذیه مالی کند.

در پایان این نشست رییس هیات عامل ایمیدرو از این پیشنهادات استقبال کرد و گفت: به دلیل بزرگ بودن بخش معدن و صنایع معدنی باید از توانمندی شرکت های متعددی در داخل و خارج کشور استفاده کرد.

کرباسیان از سرمایه گذاران دعوت کرد تا برای حضور در این بخش پیشنهادات خود را ارائه کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24