Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مدیر بازرسی بورس کالا گفت: دستورالعمل ضوابط مجوز تأسیس و فعالیت دفاتر پذیرش و تالار معاملات کارگزاری عضو در هفته جاری به کارگزاران ابلاغ شد و متقاضیان باید درخواست تاسیس شعب، تالار و دفاتر نمایندگی را به بورس کالا اعلام کنند.

محمد رضا بهنام ‌زاده در گفت ‌و گو با فارس با اشاره به دستورالعمل ضوابط مجوز تأسیس و فعالیت دفاتر پذیرش و تالار معاملات کارگزاری ‌های عضو، اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل کارگزاران در سراسر کشور شعبه و یا تالار اختصاصی تاسیس خواهند کرد و از همان نقطه به احراز هویت و دریافت سفارش مشتری و انجام معامله بپردازند.

وی با اشاره به تفاوت دفاتر نمایندگی با شعب کارگزاری، ادامه داد: بر اساس دستور العمل مذکور، این امکان وجود دارد که افراد خارج از بورس و کارگزاری‌ها، درخواست تاسیس دفتر نمایندگی ارائه کنند و تفاوت آن با شعب کارگزاری در این است که تنها می‌توانند نسبت به احراز هویت و دریافت سفارش مشتری اقدام کنند اما امکان انجام معامله را ندارند.

وی افزود: در دستور العمل مذکور شرایطی برای کارگزاران و متقاضیان تاسیس دفتر نمایندگی در نظر گرفته شده است و مدیریت بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران موظف است با بازدید از محل تاسیس دفاتر، شعب و تالارها، شرایط  موجود در دستور العمل را با امکانات کارگزاران تطبیق داده و گزارش تهیه شده را به منظور صدور مجوز برای متقاضیان به مدیرعامل ارائه کنند.

وی درباره تصمیم گیری در باره صدور مجوز برای تاسیس تالارهای اختصاصی، دفاتر و شعب، گفت: در خصوص دفاتر و شعب گزارشی از سوی واحد مدیریت بازرسی و امور اعضا به تایید مدیرعامل می‌رسد، اما در خصوص صدور مجوز برای تاسیس تالارهای اختصاصی کارگزارن لازم است که کمیته‌ای متشکل از مدیریت‌های بازرسی و امور اعضا، امور ناظران و تالارها و فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده گزارشی تهیه کرده و به تایید مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران برسانند.

وی همچنین گفت: نظارت بر فعالیت این نمایندگی‌ها و شعب نیز برعهده بورس کالاست که به صورت بازدیدهای دوره‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به فراوانی درخواست متقاضیان تاسیس شعب مختلف از بورس کالا، ادامه داد: بورس کالای ایران از حدود یکسال پیش درصدد تصویب دستور العملی بود، تا شرایط کارگزاری‌ها برای دریافت مجوز تاسیس و فعالیت دفاتر پذیرش و تالار معاملات را مشخص کند.

بهنام زاده افزود: پس از تایید  این دستورالعمل توسط هیئت مدیره بورس کالای ایران، نظرات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص  این دستور العمل در کمیته تدوین و مقررات مورد بررسی قرار گرفت.  وی در خصوص مراحل تصویب این دستورالعمل، افزود: بورس کالا پس از بازنگری دستور العمل مذکور در جلسه‌ای با نماینده کانون کارگزارن بورس و اوراق بهادار، انطباق این دستور العمل با سایر دستور العمل های مصوب را سنجید و در نهایت این دستورالعمل به تصویب هیئت مدیره بورس کالای ایران رسید و در تاریخ 6 مهرماه امسال به کارگزاران ابلاغ شد.

بهنام زاده با اشاره به اینکه، با توجه به تاسیس دفاتر و شعب مختلف کارگزاری ها در سراسر کشور مشکل بعد مسافت را برای مشتریان برطرف می‌کند، تشریح کرد: امکان تاسیس این شعب و دفاتر نه تنها موجب ترغیب کارگزاران به گسترش فعالیت و سودآوری بیشتر آنها می‌شود، بلکه وجود ایستگاه‌های معاملاتی در نقاط دور کشور  موجب جذب و رضایت مشتریان به خصوص در بخش معاملات قراردادهای مشتقه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دفاتر یا شعب کارگزاری ‌ها در نقاط مختلف کشور  راه اندازی شده است یا خیر، گفت: کارگزاران در نقاطی که بورس کالای ایران دارای تالار است مانند کیش و اصفهان دارای دفاتری هستند که از این پس باید دفاترشان شرایط مذکور در دستورالعمل فوق الذکر را به دست آورند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24