Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فارس: سید مسعود میر کاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت ‌و گو با فارس، اظهار داشت: 3 یا 4 ماه پیش کمیسیون انرژی کمیته ‌ای تشکیل داد که موضوع بدهی بابک زنجانی به نفت را بررسی کند. در این کمیته افراد مختلفی از شرکت ملی نفت، شرکت نیکو، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات دعوت شدند و درباره این پرونده توضیحاتی ارائه کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره دلیل دعوت از زنجانی به این کمیته گفت: بین اطلاعات ارائه شده از سوی نهادهای نظارتی و شرکت نیکو تناقضاتی وجود داشت و در عین حال زنجانی هم حرف نیکو را زیر سؤال برده و به اعضای کمیته پیغام داده بود که این افراد صداقت ندارند و بنده کاره ‌ای نبودم.

وی اضافه کرد: زنجانی گفته بود که من حرف‌ هایی دارم و از کمیته خواسته بود اجازه دهند، با حضور در این کمیته پیگیری حرف خود را مطرح کند و اعضای کمیته هم وی را دعوت کردند.

میر کاظمی در پاسخ به این پرسش که تعامل نفتی با زنجانی از کی برقرار شده است، گفت: این اتفاق از یک سال پیش به این سو اتفاق افتاده و نکته جالب آنجا است که کسانی در اطراف این فرد حضور دارند که در همان ماجرای شبه‌ سوآپ نیز دخیل بوده ‌اند و امروز با تغییر دولت همه‌ کاره وزارت نفت شده ‌اند و افرادی که با آنها مخالف بودند را تعویض کرده ‌اند.

وی تاکید کرد: این مساله جای نگرانی دارد که این افراد گرداننده وزارتخانه شده ‌اند و افراد ناظر و پیگیری‌ کنندگان این پرونده را بر کنار کرده ‌اند.

وزیر اسبق نفت در پاسخ به این پرسش که آقای عمادی معاون پژوهش شرکت ملی نفت گفته است که در زمان شما شرایط فروش نفت تغییر کرده و به افرادی که پالایشگاه نداشته ‌اند، نیز نفت فروخته شده است، تصریح کرد: در زمان بنده تولید نفت نزدیک به 4 میلیون بشکه در روز و شرایط فروش نفت بدون تغییر مانند قبل بود و بخش اعظم نفت بر اساس قراردادهای لانگ ترم (طولانی مدت) به پالایشگرها فروخته می ‌شد.

میرکاظمی افزود: اگر شرایط فروش نفت به خریداران پس از دوره وزارت بنده کم یا زیاد تغییر کرده باشد،‌ متاثر از تحریم ‌ها و کاهش فروش و تولید نفت بوده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24