Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: سرمایه‌ گذاران خارجی، ایران را به عنوان بهشت زمین شناسی و آلبوم مواد معدنی می شناسند چرا كه 62 نوع مواد معدنی تاكنون در كشور كشف شده است.

به گزارش مهر، مجید پورمقدم در همایش معدن و صنایع معدنی به تشریح وضعیت معادن كشور پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در مقام دهم دنیا از نظر تنوع معدنی قرار دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تعداد كل معادن كشور را 5 هزار و 700 فقره ذكر كرد و افزود: از این تعداد هم اكنون 4 هزار و 600 معدن فعال است. وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی، ایران را به عنوان بهشت زمین شناسی و آلبوم مواد معدنی می شناسند؛ چرا كه 62 نوع مواد معدنی تاكنون در كشور كشف شده است.

همچنین در ادامه، سجاد غرقی، رییس كمیسیون تولید انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن ایران نیز گفت: از میزان ذخایر ماده معدنی و تعداد شركتهای فعال در این عرصه، حدود 5 درصد از كل ذخایر سنگ آهن كشور در اختیار بخش خصوصی و 91 درصد از ذخایر اكتشاف شده در دست هفت شركت بخش دولتی و بقیه در دست تعاونی ها است.

به گفته وی، در سال گذشته، درصد تولید نسبت به درصد ذخایر معادن دولتی 0.81 درصد و همین نسبت ها در معادن خصوصی 21.5 درصد است كه این آمار نشان دهنده این است كه كارایی در بخش خصوصی بیش از 5 برابر بوده است.

غرقی افزود: تاكید ما بر این است كه بخش خصوصی واقعی باید سهم بیشتری در این عرصه داشته باشد و دولت باید امكان انباشت سرمایه را فراهم كند. وی با اشاره به این که دولت می تواند با سیاست های تشویقی یا تنظیم قانون و مقررات هدایت سرمایه ها رابه فعالیت های معدنی تسهیل کند، گفت: افزایش تولید معدنی توسط بخش خصوصی بهترین راه تقویت این بخش می شود و به رشد اقتصاد ملی نیز منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مجریان توسعه معادن ایران با بیان این موضوع که انتظار این نیست که دولت به سرعت معادن بزرگ دولتی را به بخش نحیف خصوصی واگذار کند، گفت: با نگاهی به تجارب ناموفق خصوصی سازی در بلوک شرقی پس از فروپاشی شوروی می توان دید خصوصی سازی تدریجی باید از مسیر تقویت بخش خصوصی واقعی و نهاد سازی انجام شود.

رئیس کمیسیون تولید انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: بخش خصوصی خواهان این است که دولت جدید با تغییر قوانین و مقررات زمینه های تقویت این بخش را فراهم کند و با وضع انواع عوارض و مقررات فرصت رشد را از این بخش نگیرد.

وی درخواست مجموعه بخش خصوصی از دولت را اینگونه عنوان كرد كه باید تولید ثروت در بخش خصوصی امكانپذیر شود تا این مجموعه ها توانمند شده و به تبع آن، سرمایه به سمت تكنولوژیك شدن بخش خصوصی حركت كند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24