Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تلاش می شود در اولین فرصت راهکارهایی برای کوتاه کردن توقف نمادها ایجاد شود تا زمان توقف و بازگشایی ها به حداقل ممکن برسد.

به گزارش سنا، دکتر محمدرضا عربی معاون جدید نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین گفت و گوی خود با بیان مطلب فوق گفت: تمرکز و تلاش ما این است که به منظور حفظ نقد شوندگی بازار و تأمین و خواست سرمایه گذار از سوددهی مدت زمان توقف نمادها به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: برخی توقف ها از پیچیدگی های خاصی برخوردارند که امکان بازگشایی نماد در یک بازه زمانی کوتاه مدت نیست، اما تلاش این معاونت این است که با رعایت اصل افشا و اطلاع رسانی و آگاه کردن بازار، توقف نمادها به حداقل برسد.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس، یکی از اصلی ترین چالش های این معاونت را در سال های گذشته توقف نمادها دانست و گفت: توقف نمادها، نقدشوندگی بازار را تهدید می کند که برنامه ها و راهکارهایی برای به حداقل رسیدن دوران توقف نمادها در دستور کار است تا هم نقدشوندگی بازار حفظ شود هم سهامدار به دلیل عدم امکان معامله در دوران توقف نماد متضرر نشود.

دکتر عربی خاطر نشان کرد: به غیر از تعداد محدودی از نمادهای متوقف شده که با مسائل پیچیده ای رو به رو هستند برای توقف سایر نمادها باید اقداماتی انجام گیرد که بازگشایی ها سریعتر و در کمترین فرصت زمانی انجام بگیرد.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس، موضوع دیگر مدنظر این معاونت را استفاده از جایگاه بازار سرمایه در تأمین مالی شرکت های حاضر در بورس و فرابورس دانست و گفت: امکان استفاده از بازار سرمایه در تأمین مالی شرکت ها باید از طرق مختلف همچون افزایش سرمایه ، افزایش حجم  انتشار اوراق جدید صکوک، اجاره و مشارکت و در صورت نیاز تدوین ابزارهای مالی جدید شتاب و سرعت بیشتری بگیرد.

وی به موضوع ارتباط و تعامل با مجامع حرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط و تعامل هر چه بیشتر و بهتر با مجامع حرفه ای از جمله جامعه حسابداران رسمی، سازمان حسابرسی که روی بازار اثر گذار هستند از دیگر برنامه های معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران است.

معاون سازمان بورس گفت: تعامل دو طرفه می تواند به شفافیت هر چه بهتر و بیشتر اطلاعات شرکت ها و قابل اتکا بودن اطلاعات کمک کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24