Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امید در نشست خبری امروز خود درجمع خبرنگاران  از انتشار اوراق اجاره چادرملو به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با ضامن غیر بانکی خبر داد.

به گزارش سنا، سید محسن فاضلیان با بیان اینکه اوراق اجاره صکوک چادرملو دومین اوراق اجاره بزرگ بازار سرمایه است، گفت: این اوراق برای نخستین بار با ضامن غیربانکی و با ضمانت  شرکت های گروه مدیریت سرمایه ‌گذاری امید و سرمایه‌ گذاری توسعه معادن و فلزات در بازار سرمایه منتشر می شود.

وی شرکت تامین سرمایه امید را به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویس بازارگردان این اوراق و شرکت کارگزاری بانک سپه را عاملیت فروش آن عنوان کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه امید با اشاره به اینکه ظرفیت های بازار سرمایه به لحاظ کمی و کیفی رو به افزایش است گفت: تنوع ابزارها با معرفی صکوک متناسب با سلایق سرمایه گذاران متنوع تر شده است در چنین شرایطی بازار سرمایه به رسالت اصلی خود که تامین مالی است خواهد رسید.

فاضلیان ادامه داد: هرچند اقتصاد کشور مدت ها بانک محور بوده، اما زمان آن فرارسیده تا به قابلیت های بازارسرمایه  و تامین سرمایه ها که رسالت اصلی شان تامین مالی است اعتماد و به سوی آنها گام برداریم.

وی دربخشی از سخنان خود در خصوص مزیت اوراق اجاره در مقایسه با سایر منابع تأمین مالی گفت: اوراق اجاره جزو اوراق بهادار اسلامی است که به پشتوانه دارایی تهیه می‌شود و نسبت به اوراق مشارکت و سایر تسهیلات امکان نکول آن بسیار کمتر است؛ زیرا دارایی در تملک نهاد واسط قرار می‌گیرد و در صورت عدم انجام تعهدات توسط بانی سرمایه‌ سرمایه‌گذاران محفوظ است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید با تاکید بر با نام بودن این اوراق که موجب کاهش ریسک خواهد شد، گفت: نرخ سود در نظر گرفته شده برای این اوراق ۲۰ درصد و پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خواهد بود.

وی زمان انتشار این اوراق را از روز سه شنبه نهم مهرماه  عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به شرکتهای کارگزاری نسبت به خرید اوراق اجاره چادرملو اقدام کنند.

اوراق اجاره برای احداث دو کارخانه

بشیری راد رییس دفتر برنامه و بودجه شرکت چادرملو در خصوص هدف انتشار این اوراق  گفت: انتشار این اوراق برای اجرای دو طرح عمده شامل طرح احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن در سال و طرح احداث کارخانه تولید فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال است.

رییس دفتر برنامه و بودجه شرکت چادرملو در خصوص مبلغ کل سرمایه ‌گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح ها گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مبلغ 6 هزار و 632 میلیارد و 728 میلیون ریال است که تامین مبلغ یک هزار و 500 میلیون ریال آن از طریق انتشار صکوک اجاره و مابقی از طریق افزایش سرمایه و منابع داخلی شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه شرکت از 6 هزار میلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال انجام شده و در برنامه بعدی شرکت قصد دارد سرمایه خود را تا 18 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

بشیری راد با بیان اینکه طرح احداث کارخانه فولاد ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است زمان راه اندازی آن را نیمه دوم سال ۹۳ عنوان کرد.

رییس دفتر برنامه و بودجه شرکت چادرملو همچنین به راه اندازی واحد احیا هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نمی خواهیم گندله از این سایت خارج شود، اقدام به راه اندازی این واحد کرده که هم اکنون 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24