مدیر عامل گروه خودروسازی ساپیا گفت: به موازات بهبود روابط سیاسی و شرایط بین المللی، این گروه خودروسازی افزایش میزان صادرات را در دستور كار خود قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی سایپا، سعید مدنی نهادینه سازی سیاست های صادرات محور را در صنعت خودروسازی كشور به ویژه گروه سایپا راهكار اصلی رسیدن به جایگاه های برتر جهانی عنوان كرد و افزود: توجه به تولید و صادرات خودرو با هدف ورود به بازارهای جهانی زمینه ساز افزایش كیفیت و تنوع خواهد شد كه برای دستیابی به صادرات ۲۰ درصدی محصولات در سال ۹۴، باید در فرایند افزایش كیفیت و تنوع شتاب ایجاد كرد.
وی همكاری با تولید كنندگان برتر جهانی و استفاده از دانش و تجربیات آنها را برای رونق صنعت خودروسازی كشور ضروری دانست و تاكید كرد: باید با الگوبرداری از مسیر برندهای مطرح جهانی و ایجاد بستر همكاری های مشترك با كشورهای صاحب صنعت، مسیر رشد خودروسازی ایران را هموار سازیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه تصریح كرد: در موضوع خودروی ملی آن چه اهمیت دارد، داشتن طرح و برند بومی است و به طور طبیعی مانند تمامی خودروسازان صاحب سبك در جهان، تولید خودرو با استفاده از دانش فنی و قطعات تولید شده از چندین مجموعه بین المللی صورت می گیرد.
مدنی همچنین با انتقاد از وجود كارشكنی های داخلی در صنعت خودرو تصریح كرد: اظهار نظرهای غیركارشناسانه همواره آسیب های فراوانی به صنعت خودروسازی كشور وارد كرده و موجب بروز خسارت به تولیدكنندگان داخلی شده است.
وی در ادامه فرهنگ سازی و تلاش جهت ایجاد انگیزه و تعهد كاری در میان كاركنان را به عنوان یكی از راه های تولید محصولات با كیفیت بر شمرد و گفت: ترویج این رویكرد كه تولید محصول با كیفیت می تواند منجر به ارتقا جایگاه افراد و كشور شود از جمله وظایف اصلی مدیران حوزه تولید محسوب شده و در سایپا نیز برای نهادینه كردن این دیدگاه باید تلاش كرد.
وی همچنین حمایت از صنعت خودرو را در شرایط فعلی ضروری دانست و یادآور شد: خودروسازی به عنوان دومین صنعت اصلی كشور نیازمند همكاری و حمایت بخش های مختلف كشور بوده و برای رشد و توسعه آن وجود عزم و اراده برای حمایت در نهادهای مربوطه حیاتی است.
مدنی با اشاره به تحریم های بین المللی صنعت خودرو در ایران اظهار داشت: تحریم های اخیر فشار زیادی به خودروسازی ها وارد كرده و آنها نیازمند حمایت های دولتی هستند، ضمن این كه تلاش می كنیم با اتخاذ تمهیداتی شدت آثار این محدودیت ها را كاهش دهیم.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا سپس در مورد اولویت های اصلی صنعت خودرو در همكاری با نهادها و بخش های مختلف قانون گذاری و رسمی كشور افزود: سیاست زدایی از صنعت خودرو، تعیین وضعیت قیمت گذاری و تعیین تكلیف آن در حاشیه بازار، تعامل سازمان ها با خودروسازان از طریق وزارت صنعت و سازمان گسترش و همكاری در زمینه صادرات از طریق ارائه تسهیلات بانكی و مبادلات ارزی از جمله اصلی ترین نیازهای امروز صنعت خودروسازی است.
وی، اختصاص نقدینگی حاصل از فروش به تولید را به عنوان سیاست كلان سایپا برشمرد و تصریح كرد: امروز درآمد ناشی از فروش در سایپا صرف پرداخت های قطعه سازان، مواد اولیه و دستمزد كارگران شده و سیاست فروش اموال غیر ضروری نیز با جدیت پیگیری می شود.
مدنی با اشاره به برنامه تولید ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو برای سال جاری در گروه سایپا خاطرنشان كرد: میانگین تولید این گروه صنعتی با وجود افت و خیزهای فراوان و افزایش هزینه های تولید تا ۴۰ درصد، در سطح مناسبی قرار داشته و تلاش می شود تا در صورت فراهم شدن زمینه های لازم و برطرف شدن برخی موانع، تولید ۲ هزار دستگاه در روز در دستور كار قرار گیرد.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه از اعزام كارشناسان این شركت به مراكز معتبر جهانی برای یادگیری طراحی پلتفرم خودرو خبر داد و گفت: بر اساس قراردادهای منعقده با شركت های بین المللی بزودی متخصصین سایپا برای یادگیری طراحی پلتفرم های مختلف خودرو به خارج از كشور اعزام خواهند شد.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
شما هم نظر دهید
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.