Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بشار اسد در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا گفت: ماموریت، هدایت کشور به ساحل است نه رها کردن کشتی مردم سوریه.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، خانم مونیکا ماجونی مدیر شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا در مصاحبه ای اختصاصی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، از او سوال کرد، آقای رئیس جمهور هفته های بسیار پیچیده ای بوده اند، بدترین حمله نیز با حمله روز بیست و یکم ماه اوت شروع شد. حمله ای که خیلی ها شما را محکوم می کنند. در حال حاضر بازرسان سازمان ملل متحد در حال کار کردن در این زمینه هستند. پاسخ شما چیست؟

اسد در پاسخ گفت: قبل از هر چیزی باید این را بگوییم که ارتش سوریه هرگز از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده است. طی بحران نیز هرگز از آن استفاده نکرده است. بر عکس، شواهدی از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط شورشیان در اختیار داریم. اکنون، چرا ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده است؟ از نظر لجستیکی باید بگوییم زمانی که پیشروی هایی به دست می آید، از سلاح شیمیایی استفاده نمی شود. ارتش در حال پیشروی بود، چرا باید از سلاح شیمیایی استفاده می کرد. برای دو سال و نیم زمانی که شرایط سختی در مناطق مختلف سوریه حاکم بود، از آن سلاح ها استفاده نشده است. تعداد زیادی از تروریست ها در مناطق مختلفی از دمشق حضور دارند. چرا از این سلاح ها استفاده نکرده ایم؟
 
دومین دلیل: سری به تاریخ می زنیم. ما هیئت بازرسان درباره استفاده از سلاح های شیمیایی را یک روز قبل از این حادثه، به سوریه دعوت کردیم و در روز دوم ارتش سوریه از سلاح های شمیایی استفاده کرده است؟ آیا چنین چیزی قابل باور است؟ نمی توان از سلاح های شیمیایی در شهری که ده ها نفر قربانی از جمله از نیروهای ارتش از خود بر جای می گذارد، استفاده کرد. مسئله مهم این است که هیچ کسی واقعیت های فیلم ها و عکس ها را بررسی نکرده است. هیچ کسی. چرا که در خیلی از موارد همان تصاویر کودکان در تصاویر و نقاط مختلفی استفاده شده است. این عکس ها را می توان بر روی اینترنت پیدا کرد.
 
از سوی دیگر مدارکی کامل و مواد مورد استفاده شده توسط تروریست ها در اختیار داریم. ما اعتراف هایی از برخی از تروریست ها در اختیار داریم که مواد شیمایی را از کشورهای اطراف وارد کرده اند و شواهدی در اختیار حاکی از آن است که ارتش سوریه مرتکب این جنایت ها نشده، بلکه تروریست ها مرتکب آن شده اند.

مدیر شبکه از اسد سوال کرد، اما امکان این، حتی در زمان دورتری وجود دارد که شخصی از طرف شما چنین کاری را بدون مجوز شما مرتکب شده باشد. شاید در ماه های آتی، آن مسئله کشف شود. چنین بحران پیچیده ای می تواند هر نوع فرضیه ای را ایجاد کند.

بشار اسد در پاسخ گفت: سلاح های کشتار جمعی و سلاح های شیمیایی هستند. چگونه می توان گفت که شخصی قصد استفاده از سلاح های شیمیایی بدون مجوز مقام ما فوق خود را داشته است؟ نمی توان این را باور کرد. این می تواند داستانی کودکانه باشد. استفاده از سلاح های شیمیایی در یک جنگ علیه دشمن بسیار کار پیچیده ای است. زیرا قبل از هر کاری از نظر فنی خیلی پیچیده است. این اولین نکته بود.

دومین نکته این است که هیچیک از اعضای ارتش سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد. نیروهای ویژه ای وجود دارند و اگر قصد استفاده از سلاح های شیمیایی وجود داشته باشد باید این نیروهای ویژه به منظور استفاده از سلاح های شیمیایی به ارتش ملحق شوند. بنابراین، باز هم این داستانی کودکانه است.

مدیر شبکه گفت: به بحران بر می گردیم. شما با مخالفان خیلی شدید برخورد کرده اید. با فکر کردن به آن روزها، چیزی برای جبران ندارید؟ اسد گفت: ما باید کلمه شدید را مشخص کنیم. ما با شرایط بر اساس قانون اساسی مواجه شده ایم. آمریکایی ها در سال 1995 میلادی به لس آنجلس ارتش اعزام کردند، آیا شما این اقدام را برخوردی شدید توصیف می کنید یا اینکه می گویید ارتش را برای مبارزه با شورشیان اعزام کرده است.

بر اساس قانون اساسی با تروریست ها مبارزه کرده ایم. چرا که از هفته اول ما قربانیان زیادی از ارتش و پلیس داشته ایم. از ابتدایی ترین هفته ها. بنابراین، آنچه که انجام داده ایم عادی و بر اساس قانون اساسی است. این کار دولت است. اما درباره اشتباه های مرتکب شده در میدان باید بگویم در همه دنیا می تواند چنین اتفاقی بیافتد. چند سال پیش در انگلیس به طور اشتباهی به یک پسر برزیلی شلیک شد.

مدیر شبکه به اسد گفت: در فضای سیاسی، شما فکر نمی کنید این روزها می توانستید کارهای زیادی انجام دهید. سیاستمداران نیز می توانند قبول کنند اشتباهاتی مرتکب شده اند. اسد پاسخ داد: اگر به اشتباه ها نگاه کنیم. همه انسان ها می توانند دچار اشتباه شوند. عادی است. اشتباه ها را چگونه باید ارزیابی کرد؟ بنابراین در میان بحران هستیم.

مدیر شبکه سوال کرد، آیا هرگز به ترک قدرت در راستای منافع کشور یا رفتن از سوریه در ازای صلح و ایجاد ثبات و پایداری برای کشور خود فکر کرده اید؟ اسد گفت: بستگی به اگر دارد. اگر با ترک مسئولیت من شرایط بهبود پیدا می کند، پاسخ خیلی ساده است: بدون هر گونه تردیدی.

بله، اما سوال دیگری وجود دارد: آیا شرایط بهتر خواهد شد؟ تا به الان به عنوان رئیس جمهور در جای خود مانده ام و زمانی که طوفانی وجود دارد، هیچ کسی جای خود را ترک نمی کند. در میان طوفان، جای خود را رها نمی کند. کشورش را ترک نمی کند.
ماموریت، هدایت کشور به ساحل است، نه رها کردن کشتی مردم سوریه.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24