Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه اتصال به سوئیفت موجب تسهیل ارتباط با بانک‌ های خارجی می ‌شود، گفت: ایجاد ارتباط با بانک ‌ها و کارگزاری ‌های بانک ‌های خارجی مهمتر از اتصال سوئیفت است.

بهمن وکیلی در گفت ‌و گو با فارس، در مورد احتمال برقرار مجدد سوئیفت در شبکه بانکی، اظهارداشت: وقتی اتحادیه اروپا رای خروج بانک توسعه صادرات از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا را صادر کرد، اتحادیه اروپا می ‌تواند در مدت 70 روز اعتراض خود را نسبت به این رای ارائه کند.

وی افزود: پس از اعلام نظر مجدد دادگاه، رای خروج بانک از تحریم قطعی می‌ شود .مدیر عامل بانک توسعه صادرات با بیان این که سوئیفت مساله متفاوت است، گفت: سهامدار اصلی سوئیفت آمریکا است و تا زمانی که این کشور موافق نباشد، امکان اتصال سوئیفت نیست؛ البته برخی نمایندگی‌ های سوئیفت به تازگی با برخی بانک‌ ها برای اتصال به این سامانه مذاکره کرده ‌اند.

وی تصریح کرد: قطعا با اتصال بانک‌ها به سوئیفت، ارتباطات خارجی برای بانک‌ها تسهیل می‌شود اما مشکل اصلی شبکه بانکی کشور، سوئیفت نیست بلکه رابطه بین بانکی است.

وکیلی با بیان اینکه بانک‌های داخلی در ابتدا باید با کارگزاری بانک‌ های خارجی رابطه برقرار کنند، گفت: در صورت عدم برقراری این ارتباط، اتصال سوئیفت مشکلی را برطرف نمی‌کند؛ اگر رابطه بانک با بانک‌های دیگر برقرار شود از روش‌های دیگری مانند تلکس و فکس کارها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه اینکه سوئیفت شبکه بین ‌المللی است که ارتباطات بین بانکی را تسهیل می‌کند، تاکید کرد: مهم‌ تر از سوئیفت، ارتباط بانک ‌های ایرانی با کارگزاری ‌های بانک ‌های خارجی است و در صورت تحقق این مساله، سوئیفت به تدریج متصل می‌ شود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اشاره به مذاکره برخی نمایندگی ‌های سوئیفت با این بانک، گفت: با این وجود فعلا بانک توسعه صادرات به سوئیفت متصل نشده است.

وی در خصوص اتصال بانک خاورمیانه به سوئیفت، گفت: بانک بین ‌المللی خاورمیانه که به این سامانه متصل شد، از ابتدا جزو تحریم‌ ها نبود که البته برای گام اول مناسب است.

وی تصریح کرد: مهمتر از اتصال سوئیفت، برقراری ارتباط با کارگزاری ‌ها است و ما به محض نهایی شدن رای دادگاه اتحادیه اروپا به دنبال تحقق این امر هستیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24