Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حسن روحانی رئیس جمهور پس از پایان سفر شش روزه به نیویورک که به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد به کشور بازگشت.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در سفر به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل، اجلاس جهانی خلع سلاح، اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در جمع ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا در جمع علمای ادیان الهی در آمریکا سخنرانی کرد و با برخی رسانه های آمریکایی به گفتگو نشست.

رئیس جمهور همچنین در واپسین دقایق حضور در آمریکا با باراک اوباما رئیس جمهور این کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در مراسم  استقبال از رئیس جمهور در پایون جمهوری فرودگاه مهر آباد علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهور، سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی، علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حمید چیت چیان وزیر نیرو، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، ولی الله سیف رئیس کل بانک  مرکزی و ... حضور دارند.

در سفر به نیویورک محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمد علی نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، حسین فریدون برادر رئیس جمهور، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس، احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس رئیس جمهور را همراهی می کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در قالب هیاتی قبل از رئیس  جمهور به نیویورک عزیمت کرده بود 15 مهرماه به کشور باز خواهد گشت.

حسن روحانی در سفر به نیویورک علاوه بر سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که با ارائه پیشنهاداتی درباره همگرایی برای صلح جهانی همراه بود در اجلاس خلع سلاح جهانی نیز سخنرانی و پیشنهاد تعیین یک روز به عنوان روز جهانی خلع سلاح بین المللی را ارائه کرد.

رو حانی همچنین در نشست وزیران جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

رئیس جمهور در حاشیه برنامه های رسمی در نیویورک در جمع ایرانیان مقیم آمریکا نیز حضور یافت.

روحانی همچنین با روسای جمهور فرانسه، اتریش، تونس، لبنان، ترکیه و سریلانکا و نخست وزیران پاکستان، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا و فیجی، وزیر امور خارجه آلمان، معاون رییس جمهور عراق، دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی، رییس شورای اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار و رایزنی کرد.

رییس جمهور همچنین گفتگوهایی با شبکه های خبری سی.ان.ان و پی.بی.اس و روزنامه واشنگتن پست و نیز دیدار و گفتگوهایی با جمعی از شخصیت های اندیشکده های آمریکایی، جمعی از رهبران اسلامی آمریکا و شماری از اعضای انجمن آسیایی شورای روابط بین الملل آمریکا داشت.

پایان بخش برنامه های روحانی در نیویورک برگزاری نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی بود.

گفتنی است، شب گذشته در حالی كه رئیس جمهوری اسلامی ایران در حال حركت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورك بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یكدیگر گفت و گو كردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24