Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"عرضه پتروشیمی جم در فرابورس"، "راه‌اندازی کارگزاری سهام عدالت در آینده نزدیک"، "وضعیت سهام عدالت تازه متولدها" و " تشکیل نخستین جلسه هیئت واگذاری در دولت یازدهم" مهمترین عنوانهای خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته منتهی به 22 شهرویور از این قرار است:

عرضه پتروشیمی جم در فرابورس

در هفته ای که گذشت مدیر عامل شرکت فرابورس ایران از عرضه اولیه شرکت پتروشیمی جم خبر داد و گفت: 4.5 درصد از سهام پتروشیمی جم این هفته در بازار دوم فرابورس عرضه می شود.

امیر هامونی در مورد علت تعویق عرضه اولیه "جم" گفت: در حالی که در خصوص صورت‌های مالی این شرکت پتروشیمی شفاف سازی شده و هیچ گونه ابهامی در صورتهای مالی شرکت وجود ندارد که شرایط غیر عادی بازار موجب تاخیر در عرضه اولیه این شرکت شد.

وی در مورد زمان دقیق عرضه پتروشیمی جم گفت: زمان دقیق عرضه سهم مشخص نیست و قرار است با هماهنگی سهامدار عمده سهام پتروشیمی جم در فرابورس عرضه شود.

راه‌اندازی کارگزاری سهام عدالت در آینده نزدیک

رئیس اتحادیه کشوری سهام عدالت با اشاره به دستورالعمل ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به بازار سرمایه گفت: مقدمات راه‌اندازی کارگزاری سهام عدالت در حال انجام است.

داریوش پاک‌بین با اشاره به نهایی شدن دستورالعمل ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت را به بازار سرمایه و معاملاتی شدن آن در آینده نزدیک گفت: باید مراقبت شود که گروه‌های خاصی نتوانند سهام عدالت را از مردم خریداری کرده و آنها را از چرخه سهامداری خارج کنند.

وی با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی، کارگزاری سهام عدالت در حال انجام است گفت: پس از تشکیل این کارگزاری و اعطای نمایندگی به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری، خرید و فروش سهام عدالت از شرکت‌های تعاونی آغاز شده و مردم می‌توانند سهام خود را خرید و فروش کنند.

ایجاد تابلوی مجزای سهام عدالت

همچنین مدیرعامل سابق کارگزاری سهام عدالت با بیان اینکه پرتفوی شرکت‌های سهام عدالت ارزشمند هستند گفت: باید در جریان معاملات سهام عدالت یک تابلوی مجزا ایجاد شده و در فاز اول تعاونی‌های شهرستانی خدمات سهامداری به مردم ارائه کنند.

محمد جواد شیخ درباره اقدامات لازم برای معاملات سهام عدالت، اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی باید فهرست سهامداران شرکت‌های استانی عدالت را تهیه کند و نرم افزار سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه هم باید آماده باشد.

وضعیت سهام عدالت تازه متولدها

در هفته گذشته رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هماهنگی‌ لازم و گزارش کار مربوط به اقدامات انجام شده درباره سهام عدالت به وزیر امور اقتصاد و دارایی ارائه شده و پس از نهایی شدن نظرات، سازوکار معاملات آن به طور رسمی اعلام خواهد شد.

محمد رحیم احمد‌وند همچنین درباره تکلیف سهام عدالت افراد تازه متولد شده بعد از توزیع سهام عدالت افزود: فعلا بنایی برای ارائه سهام عدالت به افراد جدید و تازه متولد شده نداریم و باید اطلاعات افرادی که تاکنون سهام عدالت دریافت کرده‌اند، به روز شود.

پیش‌نویس صندوق ملی در راه مجلس

مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت گفت: پیش‌نویس راه‌اندازی یک صندوق(فاند) ملی به مجلس داده شده است تا سهام عدالت درون آن قرار گرفته و واحدهای این صندوق به مردم داده شود. البته این موضوع هنوز در حد طرح بوده و باید منتظر نتیجه ماند.

محمدجواد شیخ با اشاره به اینکه سهام‌داران تا پیش از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس، نمی‌دانند ارزش واقعی سهام عدالت چه میزانی است، تصریح کرد: ارزش ذاتی (NAV) سهام عدالت درحال حاضر 250 است، که با این حساب ارزش هر برگه سهام عدالت 2 میلیون و 500 هزار تومان می شود، اما به طور قطع، پس از ورود سهام عدالت به فرابورس، قیمت دقیقی برای آن مشخص می شود.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

خبر دیگر این که مدیر عامل شرکت فرابورس گفت: در حال حاضر این موضوع مطرح است که واگذاری سهام عدالت در قالب شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی باشد و یا در قالب صندوق‌های قابل معامله در بورس که در این خصوص باید نظرات اصلاحی وزارت اقتصاد و کمیسیون اصل 44 اتخاذ شود.

امیر هامونی با بیان اینکه تاکنون جمع بندی خاصی در این خصوص حاصل نشده است افزود: مشکل خاصی برای ورود شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس وجود ندارد ولی واگذاری آن بستگی به نظرات اصلاحی دارد تا بتوانیم بستر معاملاتی شدن آن را فراهم کنیم.

پیش‌شرط ورود سهام عدالت به بازار سهام

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس تأکید کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، پیش از ورود به بازار سهام باید نسبت به تجدید ارایه صورت‌های مالی اقدام کنند.

سیدعلی حسینی درخصوص فرآیند ورود سهام عدالت به بازار سهام گفت: بخشی از این فرآیند مشابه ضوابط پذیرش فعلی است، یعنی شرکت سرمایه‌گذاری استانی باید مشابه سایر شرکت‌ها، تقاضای پذیرش بدهد و هیات پذیرش بررسی کند و اگر لازم است، شرایطی وضع شود تا براساس آن سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قابل معامله شود.

۲ سازوکار جدید برای اجرایی شدن معاملات سهام عدالت

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به دو سازوکار جدید در روند معاملاتی سهام عدالت گفت: مزایا و معایب دو طرح صندوق‌های قابل معامله ETF عدالت و سهام عدالت(طرح فعلی) مطرح شده است و مزایا و معایب هر یک از این طرح‌ها توسط فرابورس ایران به سازمان‌های مربوطه ارسال شده است.

هامونی افزود: نحوه اجرایی شدن آن منوط به ارائه نظرات اصلاحی شورای عالی اصل 44 قانون اساسی، هیئت واگذاری و وزارت اقتصاد است.

کاهش قیمت برق با خصوصی‌سازی

در هفته ای که گذشت علیرضا کفش‌کنان، دبیر کمیسیون برق انجمن صنفی پیمانکاران گفت: كمیسیون انرژی به دلیل افزایش قیمتها با این موضوع مخالف است، درحالی‌كه ساختار دولتی و سنتی کنونی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز توزیع برق کشور نیست، با واگذار شدن به بخش خصوصی می توان بهره‌وری را بالا برد و قیمت تمام شده کاهش خواهد داشت.

نخستین جلسه هیئت واگذاری در دولت یازدهم تشکیل شد

در هفته گذشته جلسه هیئت واگذاری با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، پورمحمدی وزیر دادگستری و سایر اعضا در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد.

در این جلسه گزارش عملکرد سازمان خصوصی سازی در سالهای 80 تا 92 توسط محمدرحیم احمدوند، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل این سازمان ارائه شد.

واگذاری برخی شرکتهای شستا به بخش تعاونی در قالب خصوصی سازی

غلامعلی قادری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با درخواست از وزیر تعاون در خصوص واگذاری برخی شرکتهای شستا به بخش تعاونی در قالب خصوصی سازی گفت: تشکیل ستاد توسعه تعاون در وزارتخانه با عضویت وزارتخانه های مرتبط و نمایندگان مجلس می تواند کمک بزرگی به بخش تعاون باشد.

خصوصی سازی تعاونی‌ها در اشتغالزایی مضاعف موثر است

همچنین نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت تعاونی‌ها به سمت خصوصی سازی در اشتغالزایی مضاعف بسیار موثر است.

سیدناصر سودانی افزود: باید فعالیت‌ تعاونی‌های استان خوزستان روز به روز به سوی تعالی رهنمون شوند زیرا این استان از ظرفیت‌های بسیار بالا و بی‌نظیری برخوردار است.

خصوصی سازی و ایجاد اشتغال اعتقاد جدی دولت است

دكتر علی ربیعی گفت: منابع مالی محدود است و باید مدیریت شود به همین دلیل خصوصی سازی صحیح به عنوان عزم جدی دولت در بودجه نمایان خواهد شد.

وزیر کار با بیان اینكه فرصت برای همه افراد شایسته در خصوصی سازی مهیا خواهد شد، ادامه داد: خصوصی سازی تجاری سازی نیست و دولت به آن موضوع توجه دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24