Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون نظارت بر بورس‌ ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از برنامه‌ ریزی برای راه‌ اندازی بورس ایده تا پایان مهـر امسال خبر داد.

به ‌گزارش سنا، دکتر سید علی حسینی با بیان اینکه دو روش برای عملیاتی ‌کردن بورس ایده پیش بینی شده است، گفت: در روش اول، شرکتی که مالک یک یا مجموعه ‌ای از دارایی‌ های فکری مانند اختراع و یا طرح تجاری است، ابتدا نزد اداره ثبت شرکت‌ ها به ثبت رسیده و سپس، در بازار سوم فرابورس پذیرش شده و معاملات سهام شرکت مذکور در این بازار به ‌صورت بلوکی و عمده انجام می‌ شود.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس در توضیح روش دوم پذیرش و معامله دارایی ‌های فکری در بازار ایده هم گفت: در این روش، دارایی فکری ازجمله حق اختراع و یا حق استفاده از برند، در قالب یک ورقه بهادار، بصورت مستقل در فرابورس عرضه و معامله می ‌شود، بر همین اساس نیز شورای عالی بورس، اوراق بهادار مبتنی ‌بر دارایی ‌های فکری را به عنوان اوراق بهادار قابل داد و ستد در بازار سرمایه، به رسمیت شناخته و تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه تدوین دستورالعمل معاملات اوراق بهادار مبتنی‌بر دارایی‌های فکری در سازمان بورس در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: با تدوین این دستورالعمل، امکان فعال‌ شدن بازار دارایی ‌های فکری در فرابورس تا پایان مهر وجود خواهد داشت.

حسینی بازار دارایی‌ های فکری را بازاری برای تأمین مالی و تجاری‌ سازی طرح ‌ها، اختراعات و ابتکارات دانست و خاطرنشان کرد در این بازار، سفته ‌بازی انجام نخواهد شد.

وی افزود: شرکت‌ های تامین سرمایه به عنوان مشاور می ‌توانند در زمینه پذیرش شرکت ‌ها و یا اوراق بهادار مبتنی ‌بر دارایی فکری در فرابورس فعالیت داشته باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24