Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به منظور تامین مالی پروژه های وزارت راه و شهرسازی از طریق بازار سرمایه باید به فکر تجهیز منابع باشیم و هر چه سریعتر مدل های مختلف تجهیز منابع در بخش مسکن را فعال کنیم.

به گزارش سنا، وزیر راه و شهرسازی در نشست کاری که روز گذشته با مسوولان بازار سرمایه و به منظور بررسی راه های تأمین مالی پروژه‌ های حمل ‌و نقل راه، ساختمان و مسکن برگزار شد، با بیان مطلب بالا گفت: در حال حاضر تعداد شرکت های حمل و نقل ریلی در بازار سرمایه اندک است و به منظور حضور گسترده این شرکت ها در بورس اوراق بهادار باید اقدامات جدی انجام شود.

دکتر عباس آخوندی ادامه داد: البته در حوزه مسکن نیز باید تعداد بیشتری از شرکت ها وارد بازار سرمایه شوند.

به گفته وی بازار سرمایه ایران بازار خوبی است، چرا که اخیرا ابزارهای جدیدی مانند انواع صکوک، صندوق‌ های زمین و ساختمان و سایر ابزار‌های مشارکتی طراحی شده و شرکت ‌های سهامی عام می ‌توانند کمک خوبی جهت تامین مالی به بخش خصوصی باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز بخش خصوصی در صنعت حمل‌ و نقل گفت: نوسازی ناوگان و توسعه‌ زیرساخت، توسعه سرمایه ‌گذاری در بخش صنعت حمل‌ و نقل هوایی و نوسازی حمل‌ و نقل ریلی کمک خوبی در نوسازی این صنعت است.

آخوندی افزود: تا حدودی گفت ‌و گوهای تخصصی با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم بتوانیم سرمایه‌ گذاری گسترده ‌ای در این حوزه صورت گیرد و گام موثری از خروج رکود تورمی باشد تا علاوه بر ایجاد اشتغال، بتواند سرمایه ‌گذاری و کمک خوبی برای مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های افزایش ایمنی، کنترل الکترونیکی جاده ها و استفاده از دوربین است.

عباس آخوندی با اشاره به اینکه تجهیز جاده های کشور به دوربین توسط دولت نیازمند تامین بودجه بالایی است، ابراز داشت: وزارت راه و ترابری می تواند خریدار این محصول از سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی باشد و بخش خصوصی هم با نصب دوربین‌ در جاده‌های کشور، تصادفات را کاهش دهد و از منافع این طرح بازده مناسبی دریافت کند.

وی تصریح کرد: باید عامل انسانی را در جاده‌ ها کنترل کرده و تصادفات را کاهش دهیم، که در این مسیر می‌ توان با تجدید نظر در صنعت بیمه تصادفات جاده ‌ای را بیش از پیش کاهش داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تلقی جامعه از صنعت حمل و نقل، صنعت وابسته به دولت است، به صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و افزود: حتی در مواردی که خصوصی سازی انجام شده، باز هم قیمت گذاری در اختیار دولت است. وی تاکید کرد: نگاه به مسایل حسابداری نشان می دهد که مشکلات زیادی در زمینه بودجه وجود دارد و با توجه به وجود ظرفیت ها در حوزه های مختلف، باید عنصر اقتصاد را وارد نظام تصمیم‌ گیری وزارت راه و شهرسازی کنیم تا عمده معیار تصمیم گیری، توجیه اقتصادی باشد.

دکتر آخوندی با اشاره به اینکه هیچ تصویر روشنی از مقررات در این صنعت وجود ندارد، گفت: در حوزه حمل ونقل جاده  ای، مشارکت بخش خصوصی و دولت سابقه طولانی دارد.

وی افزود: باید در سیاست‌ گذاری حوزه حمل ‌و نقل ریلی تجدید نظر شود تا صنعت حمل ‌و نقل ریلی بتواند با صنعت حمل‌ونقل جاده ‌ای رقابت کند. در این راستا باید سهم دولت در این حوزه به صفر برسد و به سمت رگولاتوری و وضع مقررات حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به نگاه کلان تری داریم ابراز داشت: در این صورت، حضور در این حوزه از منظر یک سرمایه گذار از توجیه اقتصادی برخوردار می شود.

وی تاکید کرد: تمامی این موارد نیازمند بازنگری در حوزه بازار و دولت است و نیازمند یک بازسازی ساختاری است.

وزیر راه و شهرسازی از لزوم واگذاری مجوز شهرک ‌ها و شهرهای جدید به بخش خصوصی خبر داد و گفت: معتقدیم که علاوه بر بانک مسکن، سایر بانک ها هم باید وارد حوزه تسهیلات مسکن شوند، اما بانک مرکزی معتقد است که هم اکنون بانک ها، منابعی برای عرضه در بخش مسکن ندارند.

آخوندی با اشاره به صندوق های زمین و ساختمان در بازار سرمایه، گفت: با توجه به شرایط بانک ها، خودمان باید به فکر تجهیز منابع باشیم و هر چه سریعتر مدل های مختلف تجهیز منابع را در بخش مسکن فعال کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24