Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سازمان بورس و اوراق بهادار آمارگی دارد تا همکاری های لازم را با وزارت راه و شهرسازی بمنظور تأمین مالی پروژه های حوزه راه و شهرسازی از طریق بازار سرمایه انجام دهد.

به گزارش سنا، دکتر سید علی حسینی، عضو  هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه تصمیم وزارت راه به منظور تامین مالی پروژه ها از طریق بازار سرمایه می تواند پیوندی را بین وزارت راه و شهرسازی و بازار سرمایه برقرار کند، ابراز داشت: در بازار سرمایه مشکل پول و نقدینگی وجود ندارد و اگر سرمایه‌ای در خور سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد و بتواند با شفافیت، اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند دیگر مشکلی به نام تامین مالی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار این آمادگی را دارد که همکاری های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت در حوزه راه و شهرسازی سخت است، گفت: زمانی که شرکت پتروشیمی در بورس پذیرفته می‌شود فرمول مشخصی برای آن وجود دارد ولی پروژه‌ های راه بلند‌مدت بوده و در این بخش همیشه تورم بالایی را شاهد هستیم، از این رو سرمایه‌ گذاری در شرکت ‌های ساختمانی حاضر در بورس از نظر سودآوری چندان مطلوب سهامداران نبوده است.

دکتر حسینی با طرح این سوال که چگونه امکان دارد بخش واقعی ساختمان سود‌ ده باشد ولی در بازار سرمایه این بخش آخرین تصمیم سرمایه ‌گذاران برای سرمایه‌ گذاری است، ابراز داشت: شفافیت لازم در پروژه ‌های ساختمانی به مردم داده نشده است به طوری که سازندگان نتوانسته اند، اطمینان لازم را برای تامین منابع اولیه به سرمایه گذاران بدهند . این امر باعث شده  است تا سرمایه ‌گذاران از سرمایه ‌گذاری در این بخش گریزان باشند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: ابتدا باید برای ساز و کار بازار سرمایه برای تامین مالی بخش مسکن مهیا شود تا راهکارهای لازم برای تحقق این امر مشخص شود.

معاون سازمان بورس اظهار داشت: شفافیت بخشی از قاعده بازار است و با فراهم شدن این بستر، سرمایه‌گذاران علاقه مند به حضور در این بخش می شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24