Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مؤسس بانک سامان گفت: تنزیل مجدد در صورت شرعی بودن بهترین راهکار برای تعیین نرخ سود سپرده‌ های بانکی است.

الله وردی رجایی سلماسی مؤسس بانک سامان در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه بهترین راهکار برای ایجاد آرامش در بازار ارز و ممانعت از مداخلات غیراقتصادی در این بازار توسط رئیس کل بانک مرکزی چیست، گفت: باید بورس ارز تشکیل شود بطوریکه دارندگان ارز و بانک مرکزی ارزشان را در این بازار عرضه کنند، نرخ توسط عرضه و تقاضا تعیین شود و بانک مرکزی هم مدیریت بازار مذکور را بر عهده گیرد.

وی افزود: در شرایط فعلی به دلیل عدم وجود بازار متشکل پولی کنترل نرخ ارز مقداری مشکل شده است.

این کارشناس بانکی در خصوص چگونگی وضعیت تعیین نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانکی وضعیت نامطلوبی دارد، هر بانکی نرخ سود سپرده را خودش تعیین می‌کند بطوریکه این وضعیت و رقابت‌ها به بازار لطمات زیادی وارد می ‌کند.

دبیر کل سابق بورس گفت: بهترین راهکار در صورت شرعی بودن برای تعیین نرخ سود سپرده ‌های بانکی تنزیل مجدد است.

سلماسی اظهار داشت: نرخ سود را بانک مرکزی تعیین کند و بعد بانک‌ های دیگر خودشان را با آن تطبیق دهند، در غیر این صورت باید بازار را آزاد گذاشت و خود بانک‌ ها براساس عرضه و تقاضا نرخ سود سپرده ‌ها و تسهیلات را تعیین کنند.

مؤسس بانک سامان تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر بازار آزاد شود و تعیین نرخ سود بانکی بر اساس عرضه و تقاضا شود، وضعیت بهتری نسبت به وضعیت موجود خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه نقش شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی پر رنگ ‌تر می ‌شود، گفت:  این شورا سیاست ‌گذار بانک مرکزی است، قانون وظایفش را تعریف کرده و باید مستقل باشد تا تصمیماتش تابع خواسته ‌های ارگان ‌های دولتی نباشد.

سلماسی گفت: تصمیمات شورای پول و اعتبار باید به نفع ارگان‌ های اقتصادی کشور و هماهنگ با سازمان برنامه و بودجه باشد و به طور کلی به نفع اقتصاد کشور باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24