Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با وجود این که از ابتدای سال اوج گرفته است، اما چنانچه بر اساس میانگین P/E ( قیمت/ عایدی) که حدود 5.5 مرتبه است و افزایش سود شرکت ها معادل سازی انجام بگیرد، هم اکنون شاخص کل ظرفیت ایستادن روی قله 67 هزار واحد را نیز دارد.

به گزارش سنا، علی محصصی مدیر پرتفوی مجموعه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با اشاره به مطلب فوق و ریسک سیاسی موجود در بازار گفت: بازار بعد از ثبت شاخص در پله 61 هزار واحد دنبال فرصتی برای استراحت بود که احتمال وقوع حمله امریکا به سوریه بهترین بهانه برای استراحت شاخص را بوجود آورد.

وی درباره روزهای پیش رو در آخرین فصل تابستان گفت: پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه شاخص در همین حد و حدود و با برخی نوسانات به کار خود پایان دهد و بعد از مشخص شدن عملکرد 6 ماهه شرکت ها، استقبال سرمایه گذاران با شروع فصل پاییز موج جدیدی را در بازار سرمایه ایجاد کند.

مدیر پرتفوی پترول، رفتار امروز بازار را بسیار جالب ارزیابی کرد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته ارزش معاملات تا 200 میلیارد تومان هم بالغ می شد اما امروز این رقم به کمتر از 70 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد : سهامداران دریافته اند تا سهمی را نفروشند، سهم افت نمی کند و از طرفی خریداران هم منتظر خرید سهم در قیمت های کف هستند و تا رسیدن به حداقل قیمت صبر می کنند.

محصصی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی، منطقاً کمتر سهامدار حقوقی وارد صف فروش می شود چون این حرکت به معنای دامن زدن به جو روانی بازار است و اساساً سهامدار حقوقی در کوتاه مدت، ضرر نمی بیند اما سهامدار حقیقی وارد این فضا می شود چون مانند یک سهامدارحقوقی نگاه بلند مدت ندارد.

وی با ارزنده خواندن برخی سهم ها به دلیل رشد سود دهی آنها و در عین پایین بودن P/E گفت: برخی سهم ها در شرایط فعلی از جذابیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری برخورداند که لازم است سهامداران با دقت بر میزان EPS  و P/E شرکت بر حفظ و نگهداری سهم خود بکوشند.

مدیر پرتفوی پترول تغییر رویکرد سرمایه گذاران حقیقی را عامل اصلی رفع نگرانی این دسته از سرمایه گذران برشمرد و گفت: چنانچه سهامدار به جای نگاه کوتاه مدت، نگاه میان مدت یا بلند مدت به سرمایه گذاری در بازار سهام داشته باشد افت و خیزهایی که ناشی از فضای بنیادی سهم ها نیست، بلکه به دلیل عوامل بیرونی و محیطی صورت گرفته است، نمی تواند منجر به نگرانی و آشفتگی سهامدار شود.

محصصی سهامداران را به ارزیابی درست و منطقی ارزش بنیادی و ذاتی سهام شرکت ها دعوت کرد و خاطر نشان کرد: سهامدار حقیقی به جای اینکه به دنبال کسب سود در نوسانات مقطعی باشد، بهتر است یک سرمایه گذاری درست و منطقی آنهم در یک بازه میان مدت یا بلند مدت را مد نظر داشته باشد و مانند سپرده گذاری بانکی به کسب سود در یک دوره مشخص بیندیشند و پیش از رسیدن پایان دوره از سهام خود خارج نشوند.

وی به سهامداران حقیقی توصیه کرد: ورود به صف های فروش معنایی ندارد جز اینکه از یک طرف ارزش دارائی سرمایه گذار به دست خودش پایین می آید و از طرف دیگر جو منفی بازار قوی تر می شود!

محصصی در پایان از سهامداران خواست اسیر جو روانی بازار نشوند و با تحلیل درست اقدام به خرید و فروش سهم کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24