Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه وجود نظرات مختلف در خصوص واگذاری شرکت های توزیع برق دلیل تاخیر در این واگذاری ها بوده گفت: شرکت توانیر در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

همایون حائری در گفت و گو با فارس، در پاسخ به این سوال که چرا واگذاری شرکت های توزیع به تاخیر افتاده افزود: واگذاری ‌ها باید یک قالب و اساسی داشته باشد، بنابراین در این چند ساله مطمئن باشید زیربنای کار برای واگذاری شرکت ‌های توزیع برق و کارهای کارشناسی خوبی در 4 سال گذشته انجام شده است.

*نظرات مختلف دلیل تاخیر واگذاری شرکت های توزیع برق

وی ادامه داد: بستر کار فراهم شده است اما نظرات کارشناسی برای این بوده که ادامه واگذاری‌ ها چگونه انجام شود، چرا که برخی‌ ها می ‌گویند یک جا واگذار کنیم و برخی می‌ گویند آن نظر دولت حتماً باشد و برخی می‌ گویند که اگر برق قطع شد یک نفر پاسخگوی مصرف کننده باشد.

حائری تاکید کرد: نرخ برق باید در چارچوبی باشد که به مردم فشار وارد نشود و برخی می ‌گویند شرکت های توزیع برق را به شهرداری بدهید که در این بحث‌های کارشناسی مانده است.

به گزارش فارس، حجم زیان انباشته شرکت‌ های توزیع برق سال گذشته حدود 10 هزار میلیارد تومان ارزیابی شد و با صدور مصوباتی توسط هیئت دولت این زیان به شرکت دولتی توانیر منتقل شد.

در حال حاضر حجم زیان انباشته شرکت های توزیع برق به صفر رسیده است، بنابراین با توجه به اینکه یکی از اصول واگذاری شرکتها در قالب سیاست‌های اصل 44 سودآور بودن است، از این رو هم اکنون زمینه واگذاری شرکت های توزیع برق وجود دارد.

*زیان انباشته شرکت های توزیع برق 10 هزار میلیارد تومان

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به این سؤال که زیان انباشته شرکت‌های توزیع برق چه میزان است، گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان بوده است که به توانیر منتقل شده است اما هنوز صحبت هایی در این خصوص هست.

حائری در پاسخ به این سؤال که توانیر چه میزان به پیمانکاران بدهکار است گفت: بدهی توانیر به پیمانکاران بالا است و حدود 16 هزار میلیارد تومان است، بنابراین برای اینکه این بدهی ‌ها را کاهش دهیم، یکی از اقدامات که در اولویت وزیر نیرو قرار گرفته است، این است که بتوانیم راهکاری برای پرداخت بدهی ‌ها پیدا کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24