Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل بورس كالای ایران با بیان این كه قرار نیست، آپارتمان شخصی در بورس كالا به فروش برسد، گفت: انبوه سازان، سازندگان بزرگ و نهادهای دولتی و خصوصی می توانند املاك خود را از طریق تابلوی فرعی بورس كالا به فروش برسانند و این بورس به هیچ عنوان رقیب بنگاه های املاك نخواهد بود.

به نوشته پول نیوز، حسین پناهیان این سخنان را در حالی عنوان كرد كه این روزها یكی از بحث های داغ بازار سرمایه به راه اندازی تالار فرعی بورس كالای ایران اختصاص دارد، چرا كه قرار است با راه اندازی بازار فرعی و ایجاد یك تابلوی جدید در این بورس، معاملات اموال منقول و غیر منقول و همچنین كالاهای خارج از گونه در بورس كالا آغاز شود.

وی به زوایای مختلف راه اندازی تالار فرعی پرداخت و از استقبال نهادهای دولتی و خصوصی برای عرضه املاك خود در بورس كالا خبر داد و افزود: بازار هدف و معیارهای بورس كالا برای معاملات املاك كاملا متفاوت با بنگاه های املاك است، به طوری كه با راه اندازی تالار فرعی بورس كالا، مزایده های املاك بزرگ و عمده به بازار شفاف و كاملا قانونمند بورس منتقل می شود و به این ترتیب بار بزرگی از روی دوش دولت برداشته می شود و مشخص است كه این فعالیت تداخلی با كاركرد كنونی بنگاه های املاك ندارد.

پناهیان در پاسخ به این پرسش كه چه لزومی برای راه اندازی تالار فرعی بورس كالا وجود داشت؟ گفت: یكی از معضلات همیشگی دولت در صحنه اقتصاد، دادوستد اموال خود از طریق مزایده ها و مناقصه ها آن هم با پروسه ای زمان بر، پر هزینه و غیر شفاف بوده است كه با توجه به تجربیات كشورهای پیشرفته و بورس های كالایی بزرگ دنیا، ایجاد بازاری برای معاملات اموال غیر منقول در كشور ما نیز بیش از گذشته احساس می شد.

وی افزود: از مزیت های تالار فرعی بورس كالا می‌توان به كاهش هزینه‌ های مبادلات اموال غیر منقول، كاهش بوروكراسی مبادلات، امكان نظارت‌ های دقیق با استفاده از ابزارهای بورس و همچنین به صفر رسیدن احتمال هر گونه سوء استفاده در جریان معامله اشاره كرد.

پناهیان تصریح كرد: با ساز و كاری كه در بورس كالا طراحی شده، اموال غیر منقول نهادهای دولتی و خصوصی با قیمتی رقابتی، شفاف و براساس معیارها و ضوابط مشخص به فروش می رسد و نرخ های شفاف تابلوی معاملات، جای پاكت مزایده ها را می گیرد؛ تابلویی كه همه افراد در كل كشور می توانند آن را به صورت آنلاین مشاهده كنند و به این ترتیب شفافیت این گونه معاملات بیش از هر زمان دیگری می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24