Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فارس: «آویگدور لیبرمن» رئیس کمیته نظامی پارلمان اسرائیل (کنست) می ‌گوید پاسخ آمریکا به حمله شیمیایی ‌ای است که هفته گذشته در منطقه «غوطه» شرقی در اطراف دمشق انجام گرفت، آزمونی برای اعتبار «باراک اوباما» رئیس ‌جمهور این کشور است. وی همچنین گفت اسرائیل ترجیح می ‌دهد که دخالتی در اقدام نظامی نداشته باشد.

لیبرمن که با رادیو ارتش اسرائیل صحبت می‌کرد، گفت: جامعه بین ‌الملل اوضاع سوریه را به چشم آزمونی برای سیاست خارجی و موضع امنیتی آمریکا، می ‌بیند. وی افزود: پایبندی اوباما به خط قرمز استفاده از تسلیحات شیمیایی، آزمونی است هم برای سنجش «میزان اعتبار شخص اوباما و هم اعتبار کل دولت آمریکا».

به گفته وزیر خارجه سابق رژیم‌ صهیونیستی که آمریکا با حمله به سوریه و پاسخ به حمله شیمیایی، میزان ظرفیت خود برای اثر گذاری بر سیر تحولات جهانی را به نمایش می‌ گذارد. لیبرمن سپس تاکید کرد اسرائیل قصد ندارد در مداخله نظامی علیه سوریه شرکت کند و ترجیح می ‌دهد در این درگیری حضور نداشته باشد، مگر آن که «حادثه برجسته ‌ای» رخ دهد.

چهارشنبه هفته گذشته منطقه «غوطه» شرقی هدف حمله‌ شیمیایی قرار گرفت و رسانه ‌ها و دولت‌ های غربی بلافاصله دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم کردند. در مقابل دولت سوریه این اتهامات را رد کرده و می ‌گوید مخالفان این حمله را با هدف منحرف کردن تحقیقات در مورد موارد قبلی استفاده از تسلیحات شیمیایی و فشار به دولت انجام داده ‌اند.

حمله به «غوطه» زمانی صورت گرفت که کارشناسان سازمان ملل برای بررسی منطقه «خان ‌العسل» و دو منطقه دیگر که چند ماه قبل مورد حمله شیمیایی گروه‌ های تروریستی قرار گرفته بودند، به دمشق رفته بودند. مسکو نیز با حمایت از موضع دمشق اعلام کرده است، سوریه هیچ دلیلی برای دست زدن به حمله شیمیایی نداشته است، آن هم در زمانی که ارتش به دستاوردهای بی‌ سابقه ‌ای رسیده و گروه ‌های نظامی مخالفان عملا در موضع ضعف قرار گرفته بودند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24