Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فردا نخستین ETF با نام صندوق سرمایه‌گذاری آسا (آرمان‌ سپهر آیندگان) وارد بازار سرمایه کشور می شود.

به گزارش سنا، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس در مراسم آغاز به کار این صندوق گفت: هر واحد صندوق قابل معامله در فرابورس، هزار تومان است، اما هر سرمایه گذار باید حداقل با 100 هزار تومان نسبت به خرید اقدام کند. به علاوه سقف خرید نیز 2.5 میلیارد تومان در نظر گفته شده است.

مدیر عامل فرابورس با اشاره به اینکه در اقتصاد ما سرمایه ها به صورت مدیریت شده ای در بازارهای مالی وارد نمی شود اظهار داشت : هم اکنون یکی از مهم ترین مشکلاتی که ما در بازارمان داریم کنترل و هدایت نقدینگی است، به طوری که بالغ بر صد هزار میلیارد تومان وجود مردم در شکبه بانکی است، این در حالی است که هم زمان بنگاه های اقتصادی برای بحث تامین مالی خود با مشکل مواجه هستند .

وی ادامه داد: حرفه ای بودن سرمایه گذاران بورس موضوعی است که بازارسرمایه را در میان دیگر گزینه های موجود برای سرمایه گذاری به یک گزینه پایانی تبدیل کرده است .

هامونی افزود: بر این اساس توصیه به ورود سرمایه گذاران در بازار سرمایه با تنوع ابزارهای مالی می تواند توصیه ای منطقی باشد چراکه اگر بازار سرمایه بخش های مختلف برای سرمایه گذاران نداشه باشد ورود سرمایه داران به آن معنی نمی یابد .

مدیر عامل فرابورس ایران ورود صندوق های قابل معامله به بورس را حلقه گمشده بازارسرمایه دانست و ابراز داشت: با ورود این ابزارهای جدید سهم بورس در اقتصاد ملی از حداقل به حداکثر افزایش می یابد چراکه بازار سرمایه ما به بازاری برای همه مردم تبدیل می شود .

مدیر عامل فرابورس معتقد است ورود این صندوق ها به بازار سرمایه ایران در کنار پتانسیل های موجود در بورس می تواند این بازار را در سطح همتایان بین المللی ارتقا بدهد .

وی با اشاره به اینکه وجود بازار جداگانه ای تحت عنوان بازار ابزارهای مالی و برخورداری از تجربه اوراق هایی از جمله صکوک، استصناع و اوراق مشارکت فرابورس را به گزینه مناسبی برای معامله واحدهای این صندوق ها تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: صندوق های قابل معامله در فرابورس، صندوقی عام است که خرید همه نوع سهام، اوراق مشارکت، سپرده های بانکی و غیره در آن امکان پذیراست. هامونی با تاکید بر اینکه به زودی صندوق های قابل معامله که فقط در یک صنعت یا سهم نیز فعالیت می کنند، وارد بازار می شوند، گفت: با ورود این صندوق ها به بازار می توان ادعا کرد که ابزاری برای عموم مردم در بازار سرمایه وارد شده است.

وی در بیان مزایای این صندوق ها گفت: صندوق‌های ETF نسبت به سهام و دیگر انواع صندوق ‌ها، دارای شفافیت اطلاعاتی بیشتر و هزینه‌ های اجرایی کمتری هستند.

وی با بیان اینکه شرکت مشاوره سرمایه ‌گذاری آرمان آتی، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، شرکت تأمین سرمایه‌ سپهر و شرکت کارگزاری سهم آشنا از مؤسسان این صندوق هستند، گفت: شرکت مشاوره سرمایه ‌گذاری آرمان آتی با عنوان مدیر، تأمین سرمایه سپهر با عنوان بازار گردان، شرکت مشاوره سرمایه‌ گذاری نیکی گستر با عنوان متولی و مؤسسه حسابرسی سخن حق به عنوان حسابرسی صندوق فعالیت خواهند کرد.

هامونی ادامه داد: سرمایه گذاران می ‌توانند با اخذ کد به یکی از کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس برای خرید اقدام کنند.

مدیر عامل فرابورس در پایان خاطرنشان کرد: این صندوق‌ با توجه به مزیت ‌هایی که دارد و همچنین با توجه به ریسک ‌پذیری پایین می‌تواند حجم بالایی از سرمایه‌گذاران جدید را وارد بازار سرمایه کند.

هامونی تاکید کرد: اوراق این واحدها معاف از مالیات هستند و تسویه آنها به صورت T+2 خواهد بود و با T+1 و T+3 اوراق سهام نیز قابل خالص‌ سازی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24