Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پول نیوز: مدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی از برنامه‌ های در دست اقدام این بانك در خصوص ایجاد تغییراتی در طرح و امنیت سكه‌ های بهار آزادی خبر داد.

بهزاد قیاسوند افزود: از جمله این اقدامات می ‌توان استفاده از تصویر پرتره رهبر كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تمامی قطع‌ های سكه ‌های بهار آزادی از جمله نیم و ربع و بسته ‌بندی امنیتی و هلوگرام مخصوص به منظور مقابله با ورود سكه‌ های غیر بانكی را نام برد.

وی در خصوص تفاوت سكه‌ های طلای موجود در بازار اظهار داشت: تفاوتی از لحاظ وزن، عیار و ابعاد در بین سكه ‌های گرانبها در زمان قبل (سكه‌ های موسوم به پهلوی) و بعد از انقلاب وجود ندارد و تمام سكه‌ های گرانبها بر اساس استاندارد واحدی تولید می ‌شوند.

قیاسوند همچنین با اشاره به تفاوت قیمت میان سكه ‌های ضرب شده سال ۱۳۸۶ نسبت به سال‌ ها قبل از آن گفت: عیار همه سكه‌ های گرانبهای طلا، ۹۰۰ در هزار و وزن هر كدام به نسبت اندازه، ضریبی از سكه تمام بهار آزادی با ۸.۱۳۵۹ گرم است و تنها تفاوت سكه ‌های قبل و بعد انقلاب در طرح می‌ باشد، ولی متاسفانه سوء استفاده عده ‌ای سودجو از نا ‌آگاهی مردم از طریق دامن زدن به شایعاتی از قیبل تفاوت وزن و عیار سكه ‌های ضرب قدیم و جدید باعث بروز چنین پدیده ‌ای شده است.

بر اساس قانون پولی و بانكی مصوب سال ۱۳۵۱، ضرب سكه و انتشار اسكناس بر عهده بانك مركزی است.

این قانون در خصوص سكه ‌های طلا نخستین بار در سال ۱۳۳۷ به تصویب مجلس شورای ملی رسید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز الحاقیه‌ ای توسط مجلس شورای اسلامی به آن افزوده شد كه از آن زمان تولید سكه با وزن و عیار قبلی و با طرح جدید در دستور كار بانك مركزی قرار گرفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24