به گزارش باشگاه خبرنگاران، میر جواد سلیمانی قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این وانت بر روی پلاتفرم 405 و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است.
وی برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در كف را از جمله ویژگی های این وانت اعلام كرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگتری برای بار اختصاص یابد. سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن 35 لیتری گاز در این خودرو نصب شده كه از طریق دریچه ای از كف اتاق بار در دسترس راننده است.
قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو رفع كاستی های وانت بار دو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت جدید بیان كرد و گفت: این محصول، در بخش كابین بار بزرگ تر بوده و دارای امكانات داخلی مانند ایربگ، كولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است.
وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و كاتالیست خودرو ایجاد شده است. سلیمانی ؛ طراحی وانت در ایران را کاملا جدید و اختلاف فنی و تكنیكی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 كیلوگرم تولید می شود.
چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است. قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو اظهار داشت : بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است كه به صورت كامل با تلاش سازندگان داخلی انجام شده است.
وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده كه با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است. سلیمانی افزود: قالب های بدنه در شركت های قالب های صنعتی و قالب های پیشرفته ایران خودرو و جیگ ها در شرکت تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است كه بر اساس برنامه زمان بندی تا آبان 70 درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید.
همچنین برخی از قطعات مانند كف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته گری قرار دارد. سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یك، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد.
وی افزود: به منظور كاهش هزینههای تولید، ازمجموعههای قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنین شركت همگام نیز استفاده خواهد شد. گفتنی است، یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملكرد سیستم های مختلف آن درحال انجام است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.