Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رشد سهام بانکی ها و اقبال بازار به این سهام طبیعی است.

به گزارش سنا، مدیر عامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین با بیان مطلب بالا گفت: پیش از سوء استفاده سه هزار میلیارد تومانی، سهام شرکت های بانکی در بورس اوراق بهادار از اقبال خوبی برخوردار بودند و نسبت قیمت و سودشان متعادل بود.

نصرالله برزنی با اشاره به اینکه پس از این اتفاق و تصمیمات بانک مرکزی در مورد اعتبارات و مسایل ارزی، سهام قیمت های بانکی با افول همراه شدند، ابراز داشت: این افت قیمت هم به دلیل عکس العمل بیش از حد سرمایه گذاران در آن مقطع زمانی بود.

وی با بیان اینکه افت قیمت سهام شرکت های فعال در صنعت بانکداری تا چند ماه گذشته ادامه داشت، افزود: این در حالی است که تجربه نشان داده  است، نه تنها سودآوری سهام بانک ها کاهش نمی یابد، بلکه از نسبت قیمت و سود بسیار جذابی هم برخوردار هستند. به همین دلیل انتظار خوش بینانه نسبت به آینده سهام این شرکت ها شکل گرفت و سرمایه گذاران مجدد به خرید سهام این شرکت ها روی آوردند.

مدیر عامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین با اشاره به اینکه اکثر شرکت های بانکی مانند پاسارگاد، کارآفرین، ملت و تجارت سودهایی بیش از پیش بینی سالانه خود را محقق کردند، گفت: این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل اقبال بازار به سهام بانکی ها است.

وی دومین دلیل این اقبال را حجم نقدینگی بالا در جامعه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و این منابع در نظام بانکی در حال گردش است. این منابع که در اختیار بانک ها است، موجب می شود قدرت اعتباردهی آنها افزایش یابد.

برزنی به سومین دلیل رشد سهام بانکی ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تجدید ارزیابی هایی که در بانک ها اتفاق می افتد، عامل تاثیرگذاری بر افزایش تقاضا است.

وی در پاسخ به این سوال که نامشخص بودن وضعیت تسعیر نرخ ارز می تواند تاثیری منفی بر بانک ها داشته باشد، گفت: این موارد پیش از این تاثیر خود را بر سهام بانکی ها گذاشته است. به علاوه بانک مرکزی هم این موارد را محاسبه کرده و در نتیجه این موضوع تاثیر خود را بر روی سودآوری این سهام داشته و هم اکنون کمرنگ شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24