Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مشکلی برای واردات دارو و کالاهای اساسی وجود ندارد و بنا بر قانون بودجه و تکالیف قانونی موظف هستیم تنها با یک نرخ ، ارز در اختیار واردکنندگان قرار‌ دهیم‌‌‌.

بر اساس گزارش،‌ بانک مرکزی افزوده است: واردکنندگان در ‌صورت نداشتن منابع لازم برای پرداخت تفاوت نرخ ارز، می‌توانند با سپردن تعهد، کالاهای خود را ترخیص و پس از فروش کالا این تفاوت ریالی را پرداخت کنند.

بانک مرکزی در پی مطالب برخی رسانه ها به نقل از رییس کل بانک مرکزی در خصوص‌ واردات دارو، مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی و همچنین کالاهای اساسی تصریح کرده است اولا موضوع افشاگری ارزی ریاست کل بانک مرکزی مطرح نبوده است بلکه اعلام کرده است، حدود 10 کشتی، کالای اساسی بوده و بقیه، کالاهای غیر اساسی است که بخش خصوصی ‌باید تفاوت آن را پرداخت کند.

بانک مرکزی افزوده است: ‌از روز شنبه این هفته نیز نمایندگان وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی، گمرک و بانک مرکزی در گمرک فرودگاه حضرت امام (ره) حضور یافته اند و به مشکلات واردکنندگانی که درخواست ترخیص داروها را دارند رسیدگی می کنند.

همچنین طبق مذاکره با مسئولان وزارتخانه‌ های ذیربط تعداد کشتی ‌های مورد اشاره در رسانه‌ ها بسیار کمتر از تعداد اعلام شده بوده است، ضمن آن که طبق تاکید آقای دکتر بهمنی در تامین ارز کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه داروئی و تجهیزات پزشکی مشکلی وجود نداشته و صدور کد تخصیص طبق روال گذشته است و رسوب کالا نیز می ‌تواند به دلایلی مانند مراجعه نکردن بموقع صاحبان و نمایندگان ترخیص کالا جهت انجام تشریفات گمرکی‌، مشکلات حمل و نقل کالا و کمبود وسیله حمل و نقل، حضور نیافتن بموقع نمایندگان دستگاه های دولتی برای ترخیص کالا برغم تسهیلات ایجاد شده برای آنها باشد.

از ابتدای سال جاری تا دهم مرداد هشت میلیارد و 388 میلیون و 95 هزار و 440 دلار به کالاهای اساسی، ارز تخصیص داده شده است.

همچنین عملکرد بانک مرکزی با توجه به نیازهای ارزی اعلام شده برای کالاهای اساسی در همین بازه زمانی نشان دهنده افزایش تحقق درخواست‌ها بوده و به بیش از 84 درصد تقاضای سالانه پاسخ داده است. /
واحد مرکزی خبر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24