خبرگزاری موج - نسل دوم تنها خودروی شاسی بلند آفرودی که ویژگی های دو خودروی کوپه و SUV را یکجا داراست و می تواند هم در مسیرهای آفرود و هم در مسیرهای شهری یا آنرود از کیفیت بالای رانندگی برخوردار باشد، به بازار ایران می آید.
سانگ یانگ در اواخر سال 2005 با اتمام تولید نسل سوم کوراندو و قبل از معرفی نسل چهارم آن، خودرو «اکتیون» را بعنوان برگ برنده ای در برابر رقبا، به بازار معرفی کرد. این خودرو که در کلاس Compact SUV قرار دارد و برای اولین بار با طراحی کوپه شاسی بلند Sport Utility Coupe تولید و در سال 2006 به بازار وارد شد، چند سال بعد نیز در ادامه تولید خودروی Musso Sport که همان وانت موسو بود خودروی Pickup یاSUT اکتیون نیز تولید شد.
نام گذاری اکتیون برگرفته از کلمات Action+Young است که نشان از چابکی و جوانی خودرو و گروه مخاطبان آن دارد. اکتیون اولیه بر روی پلتفرم موتوری M111.970 مرسدس بنز ساخته شده و در ایران با همین موتور بنزینی به حجم 2300 سی سی و توان 150 اسب بخار و گشتاور 214 نیوتن متر ارائه شده است.
نکته مهم دیگر اینکه سیستم انتقال نیرو مجهز به گیربکس شش دنده تولید شرکت Borg Warner آمریکا است که توسط شرکت معتبر استرالیایی Drivetrain Systems International مونتاژ می شود. اکتیون در مدل های 2WD و 4WD(تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل) به بازار معرفی شده و تنها خودروی شاسی بلند کوپه ایران در کلاس Compact می باشد که دارای شاسی مستقل فولادی است.
سیستم تعلیق جلو در این خودرو از سیستم جناقی دوبل آزاد با فنرهای پیچشی سود برده و در قسمت عقب نیز از اتصال پنج مفصلی با فنرهای پیچشی و میل موج گیر و میل تعادل استفاده شده است که روی هم می تواند خاطره یک سواری خوب و متعادل را از این شاسی بلند آفرود به ارمغان بیاورد. همچنین در بخش ایمنی نیز به کمک سیستم های HDC, EBD, ESP, ABS و در نهایت سیستم ضد واژگونی ARP اطمینان کافی از تعادل و ایمنی در هنگام استفاده از این خودروی شاسی بلند همراه خواهد بود. یادآور می شود که گروه صنعتی رامک خودرو نماینده انحصاری شرکت سانگ یانگ کره جنوبی در ایران، تصمیم دارد تا به زودی نسل دوم خودروی اکتیون را با نام نیو اکتیون به بازار خودرو کشور عرضه کند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.